Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЗНАТНО ЈЕФТИНИЈА РЕГИСТРАЦИЈА СТАРИЈИХ ВОЗИЛА: Возачи у Србији дочекали ПРЕЛЕПЕ ВЕСТИ

05.08.2017. 15:39
Пише:
Србија Данас/Блиц
sLEDI
сЛЕДИ / Извор: Профимедиа

Најзад...

Како преноси Блиц, власници старијих аутомобила са више од 2.000 кубика могли би напокон од следеће године да плаћају знатно мању регистрацију возила пошто би за два месеца требало да буде завршен нацрт новог закона о опорезивању четвороточкаша.
Ова тема актуелна је већ годинама, а укидање такозваног пореза на луксуз требало је да ступи на снагу још почетком ове године, како је прошлог септембра најавио министар финансија Душан Вујовић. 

Међутим, пошто радна група због обимности задатка није успела да припреми сет измена, све је одложено за почетак 2018. године.
Да ли ће се по новом ценовнику опорезивати возила од идућег јануара, знаће се конкретније крајем лета, када би радна група коју чине представници Министарства финансија, Пореске управе и МУП-а требало да изађе у јавност са конкретним решењима. Како је већ писано, разматрају се две могућности наплаћивања регистрације за возила са више од 2.000 кубика. 

Стално су му ОБИЈАЛИ ЈУГА: Кад је оставио ову ПОРУКУ, никоме то више није пало на памет! (ФОТО)

Pauk nosi automobil
Паук носи аутомобил / Извор: Србија Данас

Према једној, аутомобили би се опорезивали на основу вредности коју би одређивао Ауто-мото савез Србије (AMSS) по каталогу, а по другој, уместо садашњих седам група возила по кубикажи, постојало би од девет до 14 класа.

Занимљиво да у радном телу нема никог са Саобраћајног факултета. Професор на том факултета Милан Вујанић сматра да би најправедније решење било да се регистрација наплаћује комбинацијом два критеријума.
- Једна трећина цене би требало да се одређује по кубикажи, а две трећине по коњској снази јер што је већа снага мотора, то више троши горива и загађује околину. Рецимо, сада власник „мерцедеса“ од 2.150 кубика и 130 коњских снага плаћа знатно већу регистрацију од власника „сузукија“ са 1.300 кубика и 200 коњских снага. Иако тај „мерцедес“ на 100 километара троши свега пет литара нафте – истиче Вујанић и додаје да ће радна група тражи начина да напуни више буџет државе него да праведније опорезује возила.
С друге стране, ауто-увозници сматрају да би укидање пореза на луксуз отворило тржиште четвороточкаша веће запремине. Како кажу, због висине регистрације тржиште возила са више од 2.000 кубика је у последњих шест-седам година потпуно замрло, а такве аутомобиле куповале су једино фирме и правна лица. Према њиховим речима, тренутно се ниједном власнику старијег BMW-a, “мерцедеса” или аудија” јаче кубикаже не исплати регистрација јер кошта као једно половно возило.

ИСТОРИЈСКИ ТРЕНУТАК: Испоручено првих 30 примерака Теслиног МОДЕЛА 3! (ФОТО)

registracija vozila
регистрација возила / Извор: Профимедиа/илустрација

Председник Асоцијације увозника аутомобила Милош Петровић истиче да је ово удружење недавно послало јасан предлог Влади у вези са регистрацијом возила.
- Цена регистрације мора да опада са годиштем аутомобила. Апсурд је да власник “аудија А8” са 4.000 кубика старог између 10 и 15 година, плаћа 2.500 евра а толико не кошта ни тај аутомобил! – објашњава Петровић.

Ч, Ћ, Ш, Ж, Ђ, Y, W - важно обавештење за српске возаче који имају ова слова на таблицама!