Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ако рекламирате купљену робу, ево шта би требало да знате

29.07.2017. 14:06
Пише:
Србија Данас/ Telegraf.rs
Prodavnica
Продавница / Извор: Профимедиа

Примена Закона о заштити потрошача

Закон о заштити потрошача и Закон о облигационим односима регулишу коју робу и у ком року купцимогу да врате или замене, а како нам се услед великих врућина често деси да пазаримо покварене намирнице, решили смо да вас упознамо са тиме шта можете и како да остварите од својих права.

КО КУПУЈЕ У СЕЦОНД ХАНД-у: Људи стегну срце и дођу овде, али не знају праву истину!

Не знате колико пара да понесете на море? Ево тачне рачунице свих трошкова на Јадрану!

Да не би било било какве замене, храну никако није могуће заменити, ако немате код себе фискални рачун, слип са картице или извод из банке.

Fiskalni račun
Фискални рачун / Извор: Профимедиа

- Проблем око замене и враћања поквареног млека, јаја или других намирница најбрже решава фискални рачун, слип или извод из банке. Без тога, не можете ништа. Али, по, мени је много боље решити узрок него се бавити последицама. Зато смо ми предлагали увођење прекршајних налога за трговце јер су и они одговорни за стање робе - истиче Горан Паповић, председник Националне организације потрошача.

Код беле технике, обуће и одеће су правила нешто другачија с' обзиром да ту нема кварљивости робе, али има техничке неисправности. Потрошачи имају право да се жале трговцу уколико је роба коју су купили оштећена или, како каже Паповић, не одговара приказаном квалитету.

kupovina u butiku
куповина у бутику / Извор: Профимедиа/илустрација

- Да бисте вратили патике, орман, хаљину... морате да имате основ за враћање да је производ неисправан или да је изазвао штету. Ако вам се нешто не свиђа, то није основ за рекламацију. У случају да је ваша рекламација оправдана, најбрже ћете доказати своја права рачуном или слипом, али ако то немате можете да наведете датум и време куповине јер је сваки трговац у обавези да чува копију фискалне траке три године и на њој се може утврдити дан и време куповине - каже Паповић.

Ипак смо позвали "Метро" познат по продавницама обуће да пороверимо да ли закон функционише у пракси, и питали да заменимо ципеле које смо недавно купили, али нам се није допало оно што смо чули.

- Можете да замените ципеле одласком до наше најближе продавнице, али само уз рачун. Без њега могу да вам праве проблем, као и ако сте носили или којим случајем оштетили ту обућу.

Имате право на оправку и замену робе/услуге иако немате гаранцију (рекламација) у року од две године.

Šoping mol
Шопинг мол / Извор: Профимедиа

14 дана - имате право да се предомислите уколико сте наручили робу преко Интернета, ТВ продаје, каталога, на презентацији или од трговца који се појавио на вашим вратима

15 дана - рок у коме трговац мора да одговори на рекламацију

30 дана - рок у коме је трговац дужан да вам испоручи робу (уколико није другачије уговорено)

Могућност раскида уговора прописује Закон о заштити потрошача. Са друге стране, Законом о облигационим односима регулисано је, да приликом раскида уговора свака уговорна страна враћа оно што је дала.