Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

На капуту у радњи писало је 1.200 динара, а на каси 12.000: ЕВО ШТА СЕ ДЕСИЛО И ЗАШТО СЕ РАДНИЦА РАСПЛАКАЛА

14.02.2019. 10:48
Пише:
Србија Danas/Telegraf.rs
Frankfurt
Франкфурт / Извор: Профимедиа/илустрација

Како се ослонити на закон и своја права, а да то не кошта "малог" човека какав си и сам, који греши као и ти?

Ако је на капуту грешком истакнута цена 1.200 динара имате право да га баш толико платите, али постоји једна дилема. Купац тврди да су разлику у цени платиле раднице бутика, читавих 11.800 динара.

ИСТИЧЕ РОК: Уколико ОВУ СТАВКУ НИСТЕ ПЛАТИЛИ, немојте се чудити КАД ВАМ СТИГНЕ КАЗНА У ПОШТАНСКО САНДУЧЕ!

Муштерија у бутику разгледа капуте, узима један и носи га на касу. Продавачица гледа цену и шифру и извињава се јер су током снижења грешком написали да капут
кошта 1.200 динара, уместо 12.000.

Муштерија каже "ви према закону морате да ми продате овај капут за цену која је истакнута, а не ону са касе".

После дуже полемике муштерија пазари капут за 1.200 динара и односи, продавачица у сузама одлази у магацин. Ову причу чујем од другарице несрећне продавачице која је морала да плаћа туђи капут.

Second hand
Сецонд ханд / Извор: Профимедиа

- И ја сам трговац, јесте то што је муштерија захтевала по закону, али забога сви греше. У тој радњи су дан пре радили нивелацију цена, снижење од 20 одсто, па су од пар хиљада артикала у једној бројки запослене погрешиле. Такође, сви знају да у нашим трговинама тамо где је потребно троје радника ради двоје, где треба шест ради четворо. Људи се преморе, погреше - каже једна Крагујевчанка.

Београђанину банкомат прогутао новац, а картицу вратио: Агонија трајала 15 дана, а ево шта се десило

Она додаје да су раднице покушале ту муштерију да измоле да разуме да је грешка, али она је само декламовала чланове Закона о заштити потрошача, претила инспекцијама. Није одустајала док није купила капут за 1.200 динара.

Такође, наша саговорница тврди да су разлику у цени платиле раднице бутика, читавих 11.800 динара. Ову причу, која се догодила пре две године заборавила бих да ми се није исто десило пре који дан. Два пута одлазим у продавницу обуће обневидела над ценом кратких кожних чизама од 3.900 динара. Дођем да их купим, укуцавају шифру и кажу ми- 6.900. Онемех!

Стежем оне 4.000 у руци, обе продавачице проверавају опет. Једна тужна скоро као и ја, понавља - али пише 3.900. Ту је и газда. Уз извињење каже ми да ће ми чизме продати по набавној цени, 5.500 динара. Али ја немам толико новца. У грлу ми већ речи којима бих им објаснила да према закону морају да ми продају чизме по цени која је наведена на њима, а не оној са касе.

НОВИ УДАР НА ЏЕП Због већих акциза, ГОРИВО поскупљује, код суседа ЈЕФТИНИЈЕ

Не би ми било мрско да зовем инспекцију и да чекам сатима. Али, док се они извињавају кажем само "ништа" и излазим напоље. Јер не бих могла да носим чизме ако и за тренутак помислим да су оне две жене морале да плате 3.000 динара од својих плата.

Butik, šoping
Бутик, шопинг / Извор: Профимедиа

Питам Зорана Николића, потпредседника Националне организације потрошача Србије (НОПС) шта је исправно учинити, посебно када није реч о разлици у цени од пар
десетина или стотина динара, већ о пар хиљада и поменутих 11.800 за капут.

- Чињеница је да нико потрошачу не сме да ускрати право да робу купи по истакнутој, а не по цени на каси. Потрошач не мора да размишља да ли је неко погрешну цену ставио случајно или намерно. Најчешће јесте у питању случајна грешка продавца, али он прима плату за свој посао и треба да га ради ваљано. Најпре због потрошача, али и послодавца који може да буде кажњен због обмањивања купаца - каже Николић трудећи се да буде што објективнији.

ПРОСВЕТАРИ, СТИЖУ СЈАЈНЕ ВЕСТИ! Ако припадате ОВОЈ ГРУПИ наставника надокнаде ће бити ДУПЛО ВЕЋЕ

Он додаје да када се оваква грешка догоди, потрошач може да покаже разумевање, али ако не жели он има права да купи робу по истакнутој цени. Ко ће да плати разлику у суми потрошач не мора да размишља.

- У конкретним ситуацијама о којима причате могу само да кажем да потрошач мора да одлучи- хоће ли робу по тој цени или хоће некоме да учини уступак - рекао је за Телеграф Николић.

Крагујевачки трговци тврде да греше јер их је у радњама мало и једна особа је и касир, и продавац, пакер и чистачица. Већина њих каже да сами надокнађују било
какав мањак, а њих неколико да се мањак на крају године отписује ако не прелази одређени проценат који фирма толерише.

ТАМАН ШТО СТЕ СКОЦКАЛИ СВОЈ ЖИВОТНИ КУТАК, АЛИ ИПАК...

Према Закону о заштити потрошача "новчаном казном у износу од 300.000 до 2.000.000 динара, казниће се за прекршај правно лице ако се не придржава истакнуте цене и услова продаје". Због тога ће трговац пристати да прода робу по истакнутој цени, посебно ако ће разлику до праве цене платити запослени.

Што се тиче мог случаја са чизмама, сутрадан смо нашли решење, купила сам их по набавној цени уз уступак да их отплаћујем до краја пролећа. И опет су се извинили.

Остаје питање - како се ослонити на закон и своја права, а да то не кошта "малог" човека какав си и сам, који греши као и ти, продавачицу која можда мора да плати грешку у цени? Део твојих чизама или капута.

Штету од леденица на аутомобилу плаћа кућни савет, а ево шта ви морате да урадите како бисте добили новац

Шта бисте ви учинили у сличном случају?