ПОБЕДНИК ЋЕ КОНТРОЛИСАТИ БУДУЋНОСТ: Води се тихи рат две гиганта за превласт над интернетом
Оно што нам нуде у будућности јесте свет у којем су сви повезани на интернет, у коме са вештачком интелигенцијом причамо као са живим људима и у коме влада виртуелна стварност.
Први човек Фејсбука Марк Закерберг је још у априлу објавио десетогодишњи план, који приказује пројекат развитка Фејсбука до 2026. Главни ривал у овој трци за освајање интернета биће му "Гугл".
Фејсбук своју идеалну будућност замишља овако: свет у којем су сви повезани на интернет, у коме са вештачком интелигенцијом причамо као са живим људима, и најамбиционије - толико развијену виртуелну стварност помоћу које ћемо, уместо обичног четовања, моћи да се повежемо са људима тако да ћемо имати утисак као да са њима седимо у истој соби.
Закерберг је као једног од пионира овог пројекта представио друштвену платформу "Социал ВР", која користи комбинацију "Оцулус Рифт" наочара и слушалица и камеру од 360 степени која меша виртуелни и стварни свет.
У Фејсбуковој помало језивој визији, друштвене мреже биће најзаступљенији начин два жива бића. Дакле не лични сусрет, већ комуникација преко ВР-а.
Међутим, Фејсбук неће лако остварити овај план, јер има јаког такмаца. Гугл је прошле недеље одржао једну од својих великих конференција, на којој су наговештени велики планови које овај технолошки гигант има за будућност. Очекивано или не, тек Гуглови планови се преклапају са Фејсбуковим.
Највећа битка води се око видео-садржаја, где је Гуглов Јутјуб краљ интернета. Фејсбук вредно ради како би пореметио Гуглову надмоћ у овом сектору, тако што привлачи велики број брендова који се рекламирају путем видео-понуда.
Ипак, најзанимљивија борба води се око технологија које још у потпуности није развио ниједан од два гиганта.
Колико прошле недеље директор Гугла Сундар Пичаи рекао је да компанија користи системе вештачке интелигенције како би направила посебан профил за сваког корисника. Слично ради и Фејсбук, који вештачку интелигенцију користи да персонализује своју почетну страницу.
И једни и други чине много у покушају да повежу свет. Фејсбук користи ласерске дронове, а Гугл користи балоне, који имају задатак да донесу интернет у делове света који нису повезани.
Поље вештачке интелигенције је још младо и неистражено, а Гугл и Фејсбук су тек почели да га обрађују. Ово није битка која ће бити добијени једним производом, једним иновативним дизајном или једном апликацијом. Ово је технолошки рат који ће се водити у свим областима у годинама које долазе. Ипак, вредеће. Јер, победник ће контолисати будућност.