Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СУРОВА ИСТИНА: Да ли трговци у Србији заиста треба да раде недељом?

01.09.2017. 16:23
Пише:
Б.Петровић
Kineska radnja
Кинеска радња / Извор: Профимедиа/илустрација

Тема која је поделила српске потрошаче је добила једини могући закључак

Иако се недељом породица окупи и крене у наменску куповину чиме, према евиденцији Националне организације потрошача Србије (НОПС), трговине направе значајне пазаре, у нашој земљи постоји знатан број радњи које су, по божијој заповести, затворене. Да ли трговине треба да буду на услузи радном народу који недељом жели да купи свеж хлеб, обезбеди намирнице за предстојећу седмицу или релаксацију потражи у шопингу, питали смо потпредседника НОПС-а Зорана Николића. Према његовим речима, у основи такве одлуке треба да се нађе економска логика, не законска одредба.

Колико новца ставити у КОВЕРТУ за свадбени поклон?! Ово је СТАНДАРД ког се придржавају у Србији

Одличне вести за НЕЗАПОСЛЕНЕ: Ево како да зарадите БОГАТСТВО! Ово има СВАКА кућа у Србији! (ФОТО)

Second hand
Сецонд ханд / Извор: Профимедиа

- Све је ствар тржишта и ствар потребе. Трговци раде да би зарадили. Ако они знају да недељом има промет који је доста већи него радним данима, треба да раде. Не треба ту имати законска ограничења - каже у разговору за портал SrbijaDanas.com истичући да је све ствар процене власника бизниса.

Он је мишљења да је у односу на финансијски аспект, сваки други мотив мање вредан. Стога, превазиђене системе вредности и навике својствене прошлим временима, не узима за озбиљан разлог из ког недељом не треба радити.

Zoran Nikolić
Зоран Николић / Извор: Фото: Медиа Центар

- Ако је трговац навикао потрошача да ради, а притом је проценио да може, јер му то доноси профит, зашто неко не би радио макар и неколико сати недељом  - упитао се и изнео лични став: - Ја не могу да верујем да ће традиција бити јачи мотив од зараде. У времену у ком живимо, сваки динар је добродошао.

Мишљења да нико није имун на новац, објашњава како потрошачке навике грађана утичу на радно време трговина у различитим деловима земље, али и на извесну поделу.

- Обратите пажњу по градовима Србије, "мале" радње не раде недељом. Са друге стране, имамо и другу врсту специјализованих радњи које се зову шопинг молови и које раде сваког дана. За њих недеља ништа не значи, евентуално раде неколико сати краће - наглашава Николић додајући да је чврсто уверен у то да су на основу просте математике, која вага приходе и трошкове, и једни и други донели најбољу одлуку за свој бизнис, јер "рад недељом кошта".

Свака друга бандера у Београду има ОВАЈ ОГЛАС, а нико НЕ ЗНА шта је у питању!

Šoping mol
Шопинг мол / Извор: Профимедиа

Мада су потребе тржишта свуда сличне, навике потрошача се разликују не само у односу унутрашњости и престонице, већ и у односу Србије према свету, па се тако разликује и радно време. Парадоксално, на Западу трговине раде далеко краће, него у Србији - и радним данима!

- Недељом раде само велики маркети. Чак, бутици гардеробе и обуће преко седмице раде тек до 18.30 или 19 часова - каже додајући списку нелогичног и податак о паду куповне моћи у Србији, која је, тврди он обележила протеклу деценију.

Нелогичностима овде није крај! "Западне" трговине у престоници, за разлику од домаћих, раде и недељом! 

Продавци сладоледа из Београда открили колико КИЛОГРАМА дневно продају, и зашто су сатима БЕЗ ИЈЕДНЕ МУШТЕРИЈЕ!

 - Они су се прилагодили тржишту. Видели су да су навике потрошача у Србији такве да недељом нешто купе. Зашто би неко затворио радњу и рекао не морам да зарадим неколико стотина хиљада? - објашњава на примеру: - Знате причу о томе да велики маркети и тржишна конкуренција доносе ниске цене? Да ли је ико дао ниске цене? Није. Шта сви раде? Па, сви се прилагоде тржишту. Зашто не се не би продавало по вишој цени, ако може да прода? То је то прилагођавање тржишту: и у односу на радне дане и односу на навике потрошача.