Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ИДЕА НАМ ДЕРЕ КОЖУ СА ЛЕЂА: Хрвати лупају по ушима са ценама!

26.10.2016. 18:08
Пише:
Србија данас/Српски Телеграф
Akcija
Акција / Извор: Профимедиа

Велике разлике у ценама истих производа терају потрошаче да обилазе трговине у потрази за јефтинијом робом, а анализа је показала да у висини цена предњачи трговински ланац ''Идеа.''

Осцилације у ценама присутне су чак и код најосновнијих намирница, попут јаја, хлеба и уља, где разлике иду и до 20 динара. С друге стране, цене осталих производа разликују се и за неколико десетина, па чак и за стотину динара.

Највише приговора

Када се упореде цене пића, хране, кућне хемије, слатикша и смрзнутог воћа и поврћа шест највећих трговинских лаанца у Србији и дошао до закључака да су у скоро свим групама производа цене у хрватској ''Идеји'' међу највишима. То потврђују и подаци удружења потрошача који међу приговорима имају највише оних који се односе управо на овај ланац.

горан Паповић, председник националне организације потрошача Србије, каже да су донедавно били пребукирани жалбама људи на цене у продавницама, али да је сада таквих приговора много мање.

- Наше удружење се бавило упоредном анализом цена, али смо имали проблам да дођемо до цена производа јер су нас разни менаџери избацивали из продавница и бранили нам да их записујемо. Откако се не раде анализе цена, нема шта да подсећа људи на тај проблем, па се највише жаче на квалитет производа, посебно трговачких робних марки, на то што не знају где су произведене - каже Паповић.

Prodavnica, Aman
Продавница, Аман / Извор: Србија Данас

Лажне гратис акције

Осим тога, потрошачи се све чешће жале и да им се при куповини у Идеји дешава да производ узму по једној, а плате по другој, вишој цени. До таквих збрка најчешће долази приликом акцијских снижења и великих куповина када се цена с попустом на волшебан начин претвара у редовну или када се за производ од 750 милилитара рачуна цена од једног литра. Иако се трговци правдају да су у питању ненамерне грешке, њихова учесталост код грађана буди сумњу да су ипак у питању смишљене преваре.

Због разлика у ценама грађани већину ствари купуј на акцијама. али чак се и ту крију бројне обмане, као што су лажен гратис акције, снижење од једне паре и погрешно израчунати попусти.