Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Аеродром Никола Тесла добија још један контролни торањ: Један од НАЈВИШИХ на свету

10.01.2018. 17:19
Пише:
Танјуг
aerodrom Nikola Tesla
аеродром Никола Тесла / Извор: Србија Данас

Градња почиње на јесен

Контрола летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) саградиће нови контролни торањ на аеродрому "Никола Тесла", који ће бити висок 75 метара, а биће и топлом везом повезан са обласном контролом летења, рекао је данас директор СМАТСА Радојица Ровчанин.

НАЈТЕЖА деоница Европе изграђена у Србији: Наши путари радили седам дана у недељи, у три смене

Црногорске власти ставиле хипотеку на станове у власништву Руса

Нови торањ биће међу 10 највиших у свету, а, како је рекао Ровчанин, процена је да ће градња, која ће почети на јесен, трајати око годину и по дана, док ће, почетком маја бити расписан тендер за пројектну документацију.

aerodrom Nikola Tesla
аеродром Никола Тесла / Извор: Србија Данас

- Ми процењујемо да ће једно годину, годину и по дана трајати његова градња и рачунамо да догодине буде завршен. У међувремену, нема никаквих сметњи за контролу лета, колико ја знам. До 2022. ми морамо да напустимо овај наш торањ, али то ћемо урадити и много раније. У сваком случају, добијамо нов, прелеп, изванредан контролни торањ, који ће се видети скоро из свих крајева града - рекао је Ровчанин за Танјуг.

Према његовим речима, СМАТСА је подигла кредит од ЕБРД банке од 35 милиона евра, а како каже, подићи ће другу траншу кредита и од ЕИБ банке, због градње торња, а додаје да ће стари торањ припасти концесионару, француској фирми "Ванси".

Логична је ствар, истиче Ровчанин, да један такав аеродром који ће наставити да се развија има добру контролу летења.

Ово ће вам се сигурно свидети: Ефикасни начини да уштедите на рачунима за грејање

СМАТСА апсолутно води рачуна да у технолошком и инфраструктурном смислу прати све трендове и да води утакмицу са свим провајдерима у Европи, наглашава Ровчанин и каже да српска контрола лета тренутно ради и надоградњу комплетног система, и хардвера и софтвера- у Београду, Подгорици, Тивту, Нишу, Краљеву.

- Успоставили смо и резервни систем, који се аутоматски укључује и преузима контролу као да се ништа није десило, док се не отклони евентуални квар на примарном систему - каже Ровчанин и додаје да СМАТСА у технологији не заостаје ниједан корак за Европом.

Aerodrom Nikola Tesla
Аеродром Никола Тесла / Извор: Профимедиа

Опрема СМАТСА, према његовим речима, на светском је нивоу и како каже, ту опрему "Талес" има и већина провајдера у Европи, а посебно је поносан на чињеницу да, од 2015, од када постоји мерење сигурности контрола лета, по том мерењу, са резултатом од 92, СМАТСА је најбезбеднија контрола лета у Европи.

Поред торња и надограње софтвера и хардвера, Ровчанин каже да је у току и изградња радара на Бесној кобили, који је, према његовим речима, врло важан и који ће заменити радар на Копаонику који се тренутно не користи.

Уз то, СМАТСА прави аеродрому Београд поред писте и примарни и секундарни радар, у Нишу се прави торањ, као и резервна контрола лета у том граду, за евентуалне катастрофичне ситуације, те АЛС инструментални систем слетања у Нишу, за услове смањене видљивости.

- То су наши главни пројекти и после тога, СМАТСА ће сигурно један дужи период моћи само да обавља свој посао са одличном опремом - сматра Ровчанин.

ОБЕЋАВАЈУЋЕ: Раст бруто домаћег производа Србије за 2018. годину ТРИ ОДСТО

СМАТСА је, каже Ровчанин, увела и пројекат "отвореног неба", где је заједно са Хрватском и БиХ отворила простор, у коме се авиони слободно крећу.

За тај пројекат од Европске комисије добили су награду, подсећа он и додаје да сада томе приступају Словенија и Аустрија, а да су Румунија и Мађарска заинтересоване.

"То што смо увели заиста је револуционарно. Авион сам бира руту, мање троши горива, мање издувних гасова, пре стигне, јефтинија карта за путнике", рекао је Ровчанин.

Поред тога, Ровчанин истиче да СМАТСА има и изузетну школу контроле летења, терминалне, радарске симулаторе, да такође школују и пилоте.

Иначе, СМАТСА има 350 контролора лета, који контролишу ваздушни простор целе Србије, изузев Косова, затим просторе Црне Горе, јужног Јадрана и 55 одсто територије БиХ.