Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

МАТИЈА СА САМО 19 ГОДИНА НАПРАВИО ВЕЛИКИ БИЗНИС: Многи га нису схватали озбиљно, али он сада издржава целу породицу (ФОТО/ВИДЕО)

17.03.2024. 20:13
Пише:
Србија Данас/пословни.хр
matija
матија / Извор: Фото: Printscreen Инстаграм/здраве_бобице

Упркос свему и даље жели да остане у земљи.

На имању у Мославини, које се простире на преко шест хектара, породица Андрашевић свакодневно марљиво брине о свом бобичастом воћу. На идеју да посао подигну на виши ниво дошао је 2016. године Матија Андрашевић када је имао свега 19 година.

ДА ЛИ СТЕ ИКАДА ЧУЛИ ЗА "НОВЧАНУ ДИСМОРФИЈУ"? Скоро половина младих пати ње, а ово су симптоми novac

ДА ЛИ СТЕ ИКАДА ЧУЛИ ЗА "НОВЧАНУ ДИСМОРФИЈУ"? Скоро половина младих пати ње, а ово су симптоми

ПОСЛОДАВАЦ СВОЈИМ ГЕСТОМ ОДУШЕВИО ЦЕО РЕГИОН: Возач камиона открио целу причу, ИМА И ТАКВИХ ШЕФОВАkamion

ПОСЛОДАВАЦ СВОЈИМ ГЕСТОМ ОДУШЕВИО ЦЕО РЕГИОН: Возач камиона открио целу причу, ИМА И ТАКВИХ ШЕФОВА

НАПАД НА ПОЗНАТУ ПЛАТФОРМУ ЗА ОДРАСЛЕ: Поднето море тужби, а они САМО ПРОФИТИРАЈУ од тога, у џеп ставили милијарде advokat

НАПАД НА ПОЗНАТУ ПЛАТФОРМУ ЗА ОДРАСЛЕ: Поднето море тужби, а они САМО ПРОФИТИРАЈУ од тога, у џеп ставили милијарде

- Једног дана сам се запитао зашто не бих створио сопствени бренд? Идеја за име дошла је сама од себе. Производимо бобичасто воће које је здраво, јер садржи пуно антиоксиданса. Данас смо на друштвеним мрежама препознатљиви по имену "Здраве бобице". На Инстаграму нас прати скоро 6.000 људи, на Фејсбуку више од 1.000, а имамо и web-stranicu - рекао је Матија Андрашевић.

На имању породица Андрашевић узгаја аронију, боровницу, црвени и црни рибиз, огрозд, јагодичасто воће, малину и купину. Осим самог бобичастог воћа, на њиховој интернет трговини могу се купити и бројни други производи, а за бренд брину сви чланови породице.

С обзиром на то да је посао покренуо са 19 година, признаје да почеци нису били лаки. У тим тешким тренуцима много му је значила породица која га је максимално подржавала. Бити млади предузетник значи пуно одрицања и максимално давање себе, напомиње млади ОПГ-овац.

Проблеми иза сваког угла

- Кад сте млади и предложите неку идеју, било да је реч о предлагању банци или покретању ОПГ-а, не схватају вас озбиљно, не желе да вам помогну. Морате сами да се изборите за себе. На почетку код отварања ОПГ-а било је пуно враћања папирологије, јер би сваки пут рекли да нешто недостаје, без да појасне шта све треба доставити. Човек мора сам да се сналази и да истражује све што треба - казао је Андрашевић.

Додао је и да је понекад сам знао да седне у собу и заплаче, колико је заправо тешко кад нешто радите и дајете максимум од себе, а имате осећај да се то ништа не види и да можда неће успети.

У свом осмогодишњем раду на челу ОПГ-а сусрео се с разним пробемима, а један од тежих било је добијање средстава из ЕУ фондова, јер није могао да оствари услове за младог хрватског пољопривредника, иако је у пољопривреди од своје 19. године.

Ни сам не зна зашто на том такмичењу није успео, а напомиње како је и пуно пута био, донекле, несхваћен у друштву, јер је желео да се бави нечим од чега људи беже.

- Људи у Хрватској често имају предрасуде и негативне погледе на пољопривреду, али не заборавимо да без хране, воћа и других нутритивни вредних намирница које нам наша сопствена производња нуди, не можемо имати квалитетан и здрав живот - истиче Андрашевић.

Упркос неким предрасудама с којима се суочио, истиче како свој посао неизмерно воли. Понекад се пита да ли се то све исплати, посебно када се у обзир узму временске неприлике и комплетна ситуација у пољопривреди. Међутим, за њега су узгој бобичастог воћа и грађење властитог бренда извор среће.

- Често знам да кажем за свој посао да ми је попут детета, јер смо га моја породица и ја изградили и створили од нуле, без ичије помоћи. Кад имате овако изузетне родитеље и сложну браћу која вас подупиру, помажу и гурају свом силом да идете напред, иако наравно понекад имамо падове, једноставније је устати и наставити даље. Рад с биљкама ме испуњава и чини срећним, а с весељем могу рећи да планирам да започнем и рад на сеоском туризму. Надам се да ће се то ускоро реализовати - казао је Андрашевић.

Треба преузети ризик и одговорност

Иако се он на покретање властитог бренда храбро одлучио пре него што је напунио 20 година, уочио је како се већина младих у Хрватској данас боји да покрене свој посао, независно да ли је реч о пољопривреди, занату или нечем трећем.

Како наводи младић, проблем је у томе што због друштвених мрежа многи желе да се обогате преко ноћи, док их је истовремено страх да преузму ризик и одговорност и реализију сопствену идеју.

Уз то, наглашава како је подршка породице и ближњих неописиво важна, јер многим младима недостаје самопоуздања да сами верују у своју визију и иновативност, те им је битно шта ће њихова околина да каже.

Приметио је како је чест изговор и недовољно средстава, али он то не уважава као довољно легитиман разлог, јер се у данашње време може наћи додатни посао, а постоје и бројне субвенције и кредити.

Андрашевић као предузетник од своје 19. године другим младима саветује да прате своје снове и верују у свој успех, јер се уз мукотрпан труд све може остварити.

- Упркос свему, циљ ми је да останем у Хрватској, да сачувам сву лепоту, квалитет и традицију саме пољопривреде, будући да је потражња за бобичастим воћем све већа. Сматрам да се уз ЕУ фондове може увелико припомоћи пољопривреди и развитку руралног краја - каже Андрашевић.

Истиче и како су на етикетама, осим производа, одлучили да промовишу и домовину, па се тако на свакој етикети простире карта Хрватске и одређена боја воћа које представља.

Поносно наглашава како се посао сваке године шири и по потреби ангажују сезонске раднике који им помажу да уберу свеже плодове и спремају их за доставу. Он и његова породица преферирају да лично достављају производе купцу, јер им тако могу најбоље дочарати сам производ.

Извор: Србија Данас/пословни.хр/Ана Роксандић/М.А.