ЧОКОЛАДОМ ПРОТИВ СИРОМАШТВА: Ево шта ће донети нова штангла омиљене посластице!
Развојни програм Уједињених нација и Фондација "Ферчејн" заједно су представили производ за који се надају да ће променити пољопривреду у Јужној Америци на боље.
Производ који су одабрали је чоколада. И то не било која штангла чоколаде, за њихову кажу да је "радикална". Ова чоколада доступна је од 14. октобра у две верзије, млечна и црна.
Оно што ову штанглу чоколаде раздваја од оне која је свима нама доступна у супермаркетима је да је пољопривредицима који производе какао за њу гарантована фер цена која задовољава њихове потребе за стварним приходима, тврде челници пројекта.
Буди астронаут на један дан и усликај селфи из свемира!
Жесток сукоб! Кина узвраћа ударац Америци! Ево шта су припремили!
Лепа вест за власнике аутомобила! Овај порез више неће плаћати!
Такође, циљају и на брже плаћање пољопривредника у односу на колеге са масовног тржишта. То заправо значи да ће фармери да добију 6-7 одсто од цене какаоа који се користи у производњи ове чоколаде. На пример, просечан фармер који гаји како за компаније са Запада добија само три одсто од укупне вредости, наводи се у извештају.
- Овај експеримент је нацрт о томе како се изборити са сиромаштвом. Ово мења правила игре јер можемо да докажемо компанијама и владама да и потрошачи траже да све буде фер - рекао је Карло Руиз, шеф Јединице за економски разбој у Еквадору.
Пољопривредници из Еквадора учествују у пилот пројекту, у ком је засад произведено 20.000 чоколадица. До краја пробе требало би да број фармера који учествују порасте на 163.
У сваком паковању чоколадице налази се код који може пољопривредницима да донесе ново стабло. Једно скенирање покриће четвртину тих трошкова, што значи да ће куповина четири чоколадице покрити цело дрво, омогућавајући тако пољопривреднику да расте и повећава приходе у складу са тим.
- Већина потрошача схвата да постоји проблем у начину пословања између мултинационалних компанија и произвођача. Мали постану сиромашни, док велики постају богати. Светски брендови троше више од 500 милијарди евра на маркетинг, нама је потребно само 160 милијарди евра да искоренимо светско сиромаштво. Колико би било добро да мултинационалне компаније инвестирају нешто од рекламног новца на нешто позитивно. Верујемо да је ово оно што и потрошачи желе - рекао је Гваидо ван Стаберен, оснивач Фондације "Ферчејн".