Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОД БЕОГРАДА ДО СУБОТИЦЕ ЗА 70 МИНУТА! Велика вест за Србију, а пруга се отвара у ОВОМ месецу

26.03.2024. 07:59
Пише:
Србија Данас/РТС
voz
воз / Извор: Shutterstock

Радови на прузи за велике брзине од Новог Сада до Суботице напредују брже него што је планирано, кажу инвеститор и извођачи радова. Предвиђају да би већ у децембру могао да буде успостављен редован железнички саобраћај између Београда и најсевернијег града у Србији.

Више од седам милиона путника путовало је "Соколом" од Новог Сада до Београда за две године, од када је завршена та деоница пруге за велике брзине. Возови поново постају популарни у Србији, а са брзом пругом расту и очекивања.

Изградња пруге Нови Сад–Суботица за брзину до 200 километара на сат обавља се предвиђеном динамиком, а радови на целој дужини пруге организовани су у три смене.

-Доњи строј је реализован 98 одсто, горњи строј је реализован 67 одсто од укупне дужине. Ту су и радови на електрификацији пруге, ту су постављање возног вода, такође и станичне зграде, односно станични објекти, су у великом броју завршени грађевински радови - наводи Слободан Костић, инжењер.

Инвеститор очекује да би већ у децембру могао да буде успостављен редован железнички саобраћај. Пругом између Новог Сада и Суботице путовање би трајало 42, а од Београда до Суботице око 70 минута.

-План је да већ у септембру крену озбиљна тестирања, да пре тога буде завршена пруга у грађевинском смислу, да извођачи радова обаве своја тестирања и да онда већ у септембру дођу специјални возови који ће тестирати исправност пруге и квалитет извршеног посла - истиче Ненад Станисављевић из Инфраструктура железнице Србије.

Домаћи стручњаци раме уз раме са кинеским

Кинеске железнице ангажовале су преко 2.000 домаћих стручњака, више од 400 специјалних машина и велики број кинеских радника. Кинески инжењер каже да је убрзању радова допринела сарадња стручњака обе стране.

-Главни задаци овог кампа и свих ових радионица су варење шина, брушење, хлађење, фино-варење, и то се све ради АТ варењем, што на неки начин гарантује веома високо квалитетно варење, које је у случају брзих пруга изузетно важно - објашњава Јанг Гуанлинг, инжењер "Кинеске железнице".

Три нове железничке станице, највећи вијадукт у Врбасу

На прузи за велике брзине од Новог Сада до Суботице неће бити путних прелаза – због чега је изграђен велики број подвожњака и надвожњака. Упоредо се ради на реконструкцији постојећих и граде три нове железничке станице – Врбас, Руменка и Ловћенац.

Од 58 објеката који ће бити изграђени на 108 километара деонице пруге од Новог Сада до Суботице – вијадукт у Врбасу, који се налази на самој средини је највећи, најкомплекснији, са дужином од готово километар и по.

-Вијадукт је био највећи изазов. Због динамике смо повећали број скела, оплата и слично. На вијадукту још треба да се заврши хидроизолација и мислим да ћемо почетком априла имати предуслове да положимо колосек - додаје Јанг Гуанлинг.

Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште део је пројекта кинеске иницијативе "Појас и пут" како би се грчка лука Пиреј повезала железницом са Европском унијом. Од укупно 350 километара те пруге, 184 километра граде се у Србији, а 166 у Мађарској.