Функционалност метроа у Гуанџоу: Искуство од великог значаја за Београд
Директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић изјавио је данас да је метро у граду Гуангџо један од најорганизованијих и најфункционалнијих метроа у Кини и додао да га годишње користи више од 3,2 милијарде путника, као и да ће њихово искуство бити изузетно значајно за градњу метроа у Београду.
Младеновић је, након обиласка метроа у граду Гуангџо, рекао за Танјуг да је имао прилику да види њихов оперативни центар где управљају са 19 линија метроа, као и да је сарадња са том компанијом изузетно значајна за пројекат Београдског метроа.
"Они су и оператер и представник града који управља метроом, а имају и одељење за дизајн. Сарадња са Гуангџо метроом траје преко годину дана и њихову стручњаци су присутни у Београду, заједно са компанијом PowerChina, и раде на дизајну наших станица и тунела", додао је он.
Како је навео, компанија "Гуангџо метро" је добар пример целој Кини и додао је да су присутни у много земаља, а њихово искуство ће бити веома значајно за Београд.
Младеновић је нагласио да је град Гуангџо пре 20 година имао само три милиона становника, а данас има више од 20, тако да би без метроа, како је рекао, живот у овом граду био готово немогућ.
Како је рекао, у фази када "Београдски метро и воз" завршава пројектовање метроа, искуства ове компаније су изузетно важна у свим сегментима, а контакти који су задобијени током ове посете ће много значити за даљи рад.
Му Венћин из тог града рекла је Танјугу да свакодневно користи метро, највише линију 3, 2 и 4, и да је метро веома добро превозно средство.
"Од станице до станице стиже се за два до три минута, а за исту релацију чак 20 минута аутомобилом. Превоз метроом штеди време, а и карте су јако повољне што је битно за нас студенте", додала је она.
Чен Таиц каже да је станица метроа поприлично велика и да корисницима пружа осећај модерног простора.
"Данас смо у Гуангџоу и мислим да је метро баш добар, има директна линија од Гуангџоа до Фошана и вожња траје око 40минута, лако се стиже", рекла је она.
Како каже, карте су јефтине и ученици плаћају само пола цене.
Лан Ђилин рекла је Танјугу да се метро креће великом брзином и да је због тога најбоља опција за свакодневно коришћење.
То је превозно средство које врло радо користим", нагласила је она.
Делегација предузећа "Београдски метро и воз" је у званичној посети Кини, у којој је обишла производне погоне компаније за тешку индустрију кинеске железничке градње (CRCHI - China Railway Цонструцтион Heavy Industry), задужене за израду ТБМ (ТБМ - Tunnel Боринг Machine) за потребе београдског метроа.
Ове машине, познате и као "кртице", кључне су за ископавање тунела и представљају једно од најзначајнијих улагања у савремену технологију у оквиру пројекта.
Оба ТБМ-а биће допремљена у Београд у другој половини 2026. године, чиме ће почети најзахтевнија и најважнија фаза изградње метроа.
Овај сегмент посете Кини је значајан јер ће се ЈКП "Београдски метро и воз" упознати са комплетном методологијом, детаљима и процедурама израде машина, на лицу места.
На крају посете, делегација је обишла и тренинг центар компаније "Гуангџо метро".
Извор: Танјуг