Грађани ближе дигиталним услугама: Десет локалних самоуправа уводи "еУправу за све"
Десет општина и градова у Србији добиће подршку за јачање дигиталних капацитета и увођење савремених електронских услуга у оквиру пројекта "еУправа за све".
Десет локалних самоуправа у Србији изабрано је да, уз стручну и техничку подршку, унапреди своје дигиталне капацитете и приближи електронске услуге грађанима у оквиру пројекта "еУправа за све", који реализује Канцеларија за информационе технологије и електронску управу уз подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе, НАЛЕД-а и Програма Уједињених нација за развој (УНДП).
У првој фази пројекта изабрано је десет локалних самоуправа – Деспотовац, Ћуприја, Велико Градиште, Пирот, Ниш, Бела Паланка, Врање, Чачак, Крагујевац и Беочин, које ће добити стручну и техничку подршку у дигиталној трансформацији.
Циљ пројекта је да се ојачају капацитети службеника за пружање електронских услуга, унапреди коришћење постојећих информационих система и софтверских решења и побољша постојећа дигитална инфраструктура, како би локалне самоуправе грађанима омогућиле брже, једноставније и транспарентније услуге.
– Наш циљ је да се електронске услуге што више користе, а да локалне самоуправе преданије наставе са дигиталном трансформацијом. Пројекат "еУправа за све" значи да грађани у својим местима могу да завршавају административне послове брзо, једноставно и транспарентно, без папира и непотребних одлазака на шалтер. Са 10 локалних самоуправа ћемо интензивно радити на примени еПисарнице, еПлаћања и еПечата у клауду, коришћењу еСандучета и повећању броја еГрађана, уз унапређење инфраструктуре за пружање услуга. На овај начин приближавамо модерну јавну управу грађанима, штедимо време, смањујемо трошкове и подижемо квалитет живота – изјавио је директор Канцеларије за ИТ и еУправу, др Михаило Јовановић.
У оквиру пројекта формиран је тим за дигиталну трансформацију, састављен од стручњака и ментора, који ће локалним самоуправама пружати подршку како на терену, тако и "на даљину" – путем телефона, електронске поште и онлајн обука. Њихова улога биће да идентификују конкретне потребе општина и градова, спроведу едукације, израде промотивне материјале и помогну у увођењу савремених еУслуга као што су еЗУП, еСандуче, еПлаћање, еИД, еПисарница, еПотпис у клауду и других.
– Овај пројекат представља важан корак у стварању државе која функционише по мери грађана. Подршка локалним самоуправама је кључна јер управо оне свакодневно комуницирају са грађанима и најбоље разумеју њихове потребе. Кроз овај процес градимо темеље транспарентније и ефикасније управе која користи технологију да буде партнер грађанима, а не административна препрека. То је најбољи пут ка модерној, дигиталној Србији у којој су све услуге доступне на једном месту и у сваком тренутку – нагласио је Јовановић.
Реализација овог пројекта није само увођење технологије, већ и подизање капацитета локалних самоуправа да пруже боље услуге својим грађанима. То је уједно и корак ка стварању транспарентније јавне управе која се ослања на податке и дигитална решења.