Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КРАЈ ИНТЕРНЕТА КАКВОГ ПОЗНАЈЕМО? Гугл разматра радикалан потез - ПОЧИЊЕ НАПЛАТА ПРЕТРАЖИВАЊА?!

04.04.2024. 21:06
Пише:
Србија Данас/Блиц/Финациал Тимес/Реутерс
Google
Google / Извор: Shutterstock

Гугл размишља да уведе нове премијум функције у свој претраживач интернета заснованих на генеративној вештачкој интелигенцији, и увођење плаћања било би почетак највеће промене њиховог матичног бизниса од почетка пословања.

Предложене промене укључиле би претплату на "премијум АИ функције" унутар претраживача, и ово би био први бизнис модел овог типа у Гуглу. Како пише Финанциал Тимес, који је ову информацију први и открио, ово између осталог показује и да се компанија мучи са новим технологијама које прете њеном адвертајзинг бизнису.

Гугл тренутно истражује различите опције додавања АИ-а претраживају интернета, иако се ГеминиАИ (Гуглов LLM) увелико налази у џи-мејлу и доксу (другим производима компаније), кажу за ФТ три извора упућена у тестирања.

Тренутно инжењери и програмери у Гуглу развијају технологије неопходне за ове сервисе, али менаџмент тврде још увек није донео финалну одлуку да ли ће икада ове опције бити лансиране, рекао је један од извора.

Гуглов традиционални претраживач би свакако остао бесплатан, огласи би се и даље приказивали (па чак, кажу извори, и претплатницима на премијум функције). Ова несвакидашња промена за Гугл била би прва промена њиховом бизнису претраживања.

У последњих годину и по дана, од када је објављен Чет џи-пи-ти, Гугл покушава на све начине да усвоји технологију и истовремено не угрози посао са претраживањем интернета од ког су прошле године зарадили 175 милијарди долара.

ChatGPT
ChatGPT / Извор: Профимедиа

И даље није јасно на који тачно начин ће компанија имплементирати технологију, нити колико ће ове функције коштати. Једно од питања које се поставља је да ли ће рекламе нестати.

Како кажу из компаније, они не раде нити размишљају о укидању реклама са претраживача.

- Свакако размишљамо и настављамо да правимо нове премиум сервисе који ће унапредити искуство наших претплатника на било који Гуглов сервис, кажу из компаније и додају:

- Са нашим генеративним АИ експериментима у прерази, већ смо послужили милијарде пута и видимо позитиван раст уита за претрагу на свим нашим главним тржиштима. Настављамо да убрзано побољшавамо производ како бисмо задовољили потребе нових корисника. Тренутно немамо ништа да објавимо - закључили су из Гугла.

Стручњаци истичу да овај прелаз на претплатнички модел, и укључивање напредних генеративних АИ технологија у претраживач може јако да оштети пословању гиганта, јер ће са концизним сижеима које Џеминај може да "избаци" корисници бити обесхрабрени да претражују дубље странице претраге и тако избегну рекламе. Мали раст од примене АИ можемо видети и на примеру Бинга.

Извор: Србија Данас/Блиц/Аутор: Никола Војновић