Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ШТА ЈЕ ОВО ЉУДИ МОЈИ?! Тестиран лебдећи воз на традиционалној прузи, будућност је стигла! (ВИДЕО)

13.03.2024. 13:31
Пише:
Србија Danas/Index.hr
Voz, pruga
Воз, пруга / Извор: Фото: X/Printscreen/@MarioNawfal

Невероватан призор

Италијанска компанија ИронЛев први пут је тестирала технологију магнетске левитације на традиционалној железничкој инфраструктури, тврдећи да је открила решење које не захтева скупо прилагођавање пруга. Компанија је снимак теста приказала на сајму LetExpo2024 у регији Венето.

ЦЕНЕ ОДЛЕТЕЛЕ У НЕБО! За овакве станове траже 350 евра месечно!Evro

ЦЕНЕ ОДЛЕТЕЛЕ У НЕБО! За овакве станове траже 350 евра месечно!

ОПАСНЕ "ИГРЕ" ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ! Русија има одговор који ће довести до КРАХА ЗАПАДА!Su-57

ОПАСНЕ "ИГРЕ" ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ! Русија има одговор који ће довести до КРАХА ЗАПАДА!

"СМЕЋЕ" Највећи инвеститор у Кини пред банкротом, Пекинг подигао УЗБУНУ, шта се дешава?Kina

"СМЕЋЕ" Највећи инвеститор у Кини пред банкротом, Пекинг подигао УЗБУНУ, шта се дешава?

Снимак приказује прототип воза тешког једну тону који путује брзином од 70 километара на сат на прузи у залеђу Венеције. Технологија магнетске левитације ствара ваздушни јастук који физички одваја возило од пруге, смањујући трење, буку и вибрације, а тиме и потрошњу енергије и трошкове одржавања воза и инфраструктуре.

Кина је користи већ готово две деценије, али у ограниченом опсегу. Бројне земље желе да развију мреже за возове базиране на технологији магнетске левитације, али њено усвајање коче високи трошкови и потреба изградње нове пружне инфраструктуре.

Желе да направе возило које ће моћи да развије брзину до 200 км/х

- Испитивање ИронЛева представља први и једини случај примене магнетске левитације на постојећој прузи, без поправки и интеграције помоћних елемената - рекао је директор Института за механичку интелигенцију на Сцуола Супериоре Сант' Ане у Пизи Масимо Бергамаско.

У досадашњим тестовима магнетно поље стварало се уз подршку ад-хоц инфраструктуре, која се често састоји од завојница израђених од водичких материјала и укључује знатно веће трошкове него традиционалне железничке пруге.

- Неки наши конкуренти спровели су тестове на пругама које су посебно прилагођене возилима базираним на технологији магнетске левитације. Ми смо показали да наше возило може да левитира на постојећим пригама - рекао је Ројтерсу председник ИронЛева Адриано Ђирото.

- То значи да је употреба наше технологије једноставна - додао је Ђирото.

Циљ је ИронЛева за неколико година јесте да развије пробно возило које ће бити тешко до 20 тона и моћи ће да развије брзину до 200 километара на сат, рекао је. Технологија се већ користи у пракси, у померању тешких прозора и лифтова и превозу терета у индустријским погонима.

Извор: Србија Данас/Index.hr/Пренео: В.М.