КАО ФЕНИКС ИЗ ПЕПЕЛА: Васкрснула бомбардована фабрика авиона "Утва"
Утва поново прави авионе, "Сова" иде Арапима
Фабрика Утва у Панчеву после више од 30 година самостално прави авионе, "Сову" за домаће и инострано тржиште и модификовану Утву 75 за Арапе. Такође прави и наоружање за Југоимпорт СДПР које се ставља на летелице и борбене системе, попут оклопних возила "Лазар" и "Милош". Утва планира да започне и производњу беспилотних летелица, кажу у тој фабрици, коју је посетила екипа Танјуга.
Панчевачка Утва, коју је НАТО више пута бомбардовао 1999. године, почиње убрзано да се развија и крајем године треба да започне серијску производњу "Сове", која је током тестирања показала боље перформансе од Цесне и Пајпера (Пипер), познатих америчких брендова, истичу у Утви.
Полеће први авион Ер Србије са нишког аеродрома: Ово је дестинација
ПОЗНАТО КАД СЛЕЋЕ ПРВИ АВИОН Велико интересовање за нови СРПСКИ АЕРОДРОМ
ДОМИНАЦИЈА У ЛАТИНСКОЈ АМЕРИЦИ Европски произвођач авиона има ВЕЛИКЕ ПЛАНОВЕ
Намена "Сове" је за цивилну употребу, али се може користити и као војни авион пошто уз одговарајућу опрему може да носи и наоружање. Тај четворосед се користи, пре свега, за обуку цивилних и војних пилота, аеро и фото снимање, на пример за надгледање границе и терена, праћење квалитета ваздуха посебним уређајима, као и у туристичке сврхе, рекао је Танјугу руководилац развоја и пројектовања у Утви Александар Петровић.
Каже да Утва има и сектор који се бави производњом наоружања и војне опреме за Југоимпорт, власника фабрике од фебруара 2017. године са око 97 одсто удела.Тако је, наводи Петровић, управо Утва у сарадњи са Војнотехничким институтом произвела наоружање за нове Ербасове хеликоптере Х145М који се сада испоручују Србији. Од девет хеликоптера Х-145М које Србија набавља од Ербаса (Аирбус), пет је за војску, а четири за полицију.
НЕЋЕ НОВИ ТРОШАК: Компанија "Ер Франс" устала против ЕКОЛОШКОГ ПОРЕЗА
Британској авио-компанији изречена рекордна казна због крађе података клијената са њихове интернет странице
АЕРОДРОМ КОД КРАЉЕВА ДОБИО РАДНО ВРЕМЕ Слетање на "Мораву" само средом од 12 до 14 часова
- Део Утве бави се производњом наоружања и војне опреме, за потребе нашег власника Југоимпорта, израђујемо производе који се касније могу монтирати на остале борбене системе, као што су Милош, Лазар и други - рекао је Петровић. Југоимпорт је до сада уложио укупно више од пет милиона евра у производне погоне Утве.
Утва авио-индустрија је у јуну потписала уговор вредан 1,26 мил ЕУР за производњу авиона, ремонт и послове на развоју новог авиона за потребе компаније Смарт линк из Дубаија, а Петровић истиче да је реализација већ почела и да ће летелице бити испоручене крајем 2019. или почетком 2020. Уговори се односе на производњу модернизованих авиона двоседа типа Утва 75 и то две летелице, али је остављена могућност у уговору да се тај број касније повећа, навео је Петровић.
- Потписали смо уговоре о производњи авиона и давању других ваздухопловних услуга компанији из Дубаиа. Утва 75 као добар и поуздан авион, на коме је настала и Сова, биће искоришћен као база за нови авион. Авион је основне намене за селекцију и обуку пилота, као и за фото снимање из ваздуха - додао је Петровић.
"Сова" је, такође, модернизован авион Утва 75 и тренутно је један од главних адута Утве. Реч је о луксузном четвороседу који је у фази сертификационих летних испитивања и фабрика се већ спрема за почетак серијске производње.