Казне и до 140.000 динара: Ригорозне контроле за возаче, ево ко је на удару
Саобраћајна полиција је за три дана евидентирала више од 900 прекршаја, од којих су у првом плану двоточкаши.
Резултати показују да су највише прекршаја направили возачи бицикала, чак 365.
Акција која је први пут организована у 34 европске земље, чланице организације "Роадпол", завршена је у петак, 23. маја.
Три дана 3.300 контролисаних возача. Од тога више од 900 прекршаја. Највише је било возача који током вожње нису носили кацигу. Други на листи су возачи под дејством алкохола, од 110, њих 95 били су бициклисти.
Мајор полиције Александар Раденковић указује да су трећину прекршаја начили управо бициклисти.
- Конкретно 365 прекрашаја, поред тога, 250 прекрашаја су учинили возачи мотоцикала, 170 возачи мопеда и око 100 прекрашаја возачи лаких електричних возила. Оно што је такође један од закључака јесте да готово 50 возача мотоцикала и мопеда није било регистровано и због тога су искључени из саобраћаја - рекао је Раденковић.
Током прошле године свака четврта погинула или тешко повређена особа у саобраћајним незгодама је возач двоточкаша, мотоцикала, мопеда, бицикала и лаких електричних возила.
Из Министарства унутрашњих послова наводе да су то једни од најугроженијих учесника у саобраћају. Најчешћи узроци незгода су управо скретање пажње на мобилне уређаје.
Помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Мирко Коковић истакао је да су сви двоточкаши рањиви учесници у саобраћају, јер не поседују кабину, сигурносни појас или сличне системе активне и пасивне заштите.
Одећа је њихова једина заштита
- Њихова једина заштита јесте њихова одећа и кацига. За одређене категорије као што су бициклисти кацига није прописана, али свакако апел Агенције за безбедност саобраћаја јесте да свакако користимо кацигу. Учешће бициклиста у укупном броју смртно страдалих лица, који је у просеку око 500, 10 одсто чине бициклисти, значи да око 50 бициклиста изгубимо сваке године. Када погледамо обим бициклистичког саобраћаја у Србији то је изузетно велики број - истиче Коковић.
Такође истиче да деца млађа од 14 година возе тротинете већих техничких карактеристика него што је законом дозвољено без кациге или евиденционе налепнице.
- Имали смо један догађај који није био саобраћајна незгода будући да није било на путу, али где је дете у околини Лесковца који је управљало електричним бициклом задобили тешке телесне повреде - рекао је мајор Александар Раденковић.
Казне чак и до 140.000 динара
Казна за некоришћење кациге је 10.000 динара, а без евидениционе налепнице још 10.000.
Мотоциклисти и мопедисти, за разлику од возача аутомобила нулта толеранција на алкохол, а ко попије више од два промила следи неколико забрана. Задржавање и дуже од 12 сати, целодневно искључење из саобраћаја, забрана управљања возилом најмање девет месеци, пише Информер.
Уз то новчана казна од 120.000 до 140.000 динара и између 30 и 60 дана затвора или 240, односно 360 сати рада у јавном интересу и 15 казнених поена.