Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ЛУЧИЋ: Лични напади ме неће поколебати у борби за Телеком!

21.05.2024. 11:10
Пише:
Србија Данас
Vladimir Lučič
Владимир Лучич / Извор: Медиа Центар

"На свету не постоји пример да имате више од 40 одсто тржишног учешћа у дистрибуцији медијских садржаја, као што има њихов СББ и што је по закону доминантан положај, а онда да оснујете две телевизије и да их континуирано, дуги низ година, користите за обрачуне са тржишном конкуренцијом"

Разматрамо да проширимо тужбу против Јунајтед Групе у Швајцарској због злоупотребе доминантног тржишног положаја на период за протеклих шест година, колико њихови медији воде непрестане негативне кампање против Телекома Србија у интересу и по налогу својих власника, најавио је данас генерални директор Телекома Владимир Лучић.

У току јучерашњег дана у јавност су доспеле две вести о судским процесима између српског Телекома и Јунајтед Групе: Привредни апелациони суд у Београду правоснажно је одбацио тужбу УГ и закључио да нема места поништавању уговора између Телекома и Yettela о закупу оптичке инфраструктуре из 2021, док је Привредни суд у Цириху закључио да су неосноване тврдње УГ да је негативна кампања против Телекома на ТВ Н1 ствар медијских слобода, већ да се ради о нелојалној конкуренцији.
Гостујући на ТВ Пинк, Владимир Лучић је потврдио да је Јунајтед Група пред Привредним апелационим судом у Београду изгубила најважнији спор који је водила против Телекома Србија.

- Правоснажно им је одбачена најзначајнија тужба коју су имали против нас и Yettela о закупу оптичке мреже. Покушали су да преко правосуђа наставе са покушајима дискредитације Телекома као највећег тржишног конкурента, али и да избаце Yettel са тржишта дистрибуције медијских садржаја. Хтели су да злоупотребом судова некако врате позицију монопола, коју су имали у прошлости, али највећу тужбу коју су имали против нас су изгубили - објаснио је Лучић.

Што се тиче процеса у Швајцарској, тамошњи Привредни суд није усвојио тужбу српског Телекома против Јунајтед Групе због злоупотребе доминантног тржишног положаја из техничких, процедуралних разлога, процењујући да је закаснила.

Лучић је најавио могућност да ће се Телеком не само жалити, већ да ће чак проширити тужбу.

- На свету не постоји пример да имате више од 40 одсто тржишног учешћа у дистрибуцији медијских садржаја, као што има њихов СББ и што је по закону доминантан тржишни положај, а онда да оснујете две телевизије и да их континуирано, дуги низ година, користите за обрачуне са тржишном конкуренцијом. Наша првобитна тужба у Швајцарској односила се само на њихову кампању из периода јануар-фебруар 2020. године. Ми сада планирамо да проширимо тужбу на свих шест година, колико фактички без престанка траје негативна кампања преко телевизија и портала у власништву Јунајтед Групе против Телекома Србија, и уједно колико траје њихово флагрантно кршење одредаба закона о злоупотреби доминантног тржишног положаја и нелојалној конкуренцији - поручио је Владимир Лучић.

Први човек Телекома је објаснио да Јунајтед Група покушава да некако сакрије повезаност својих компанија, па су СББ регистровали у Србији, ТВ канали су им фиктивно регистровани у Луксембургу, док је фирма преко које емитују програм пријављена у Швајцарској. То је урађено и како би се отежало утврђивање правне одговорности.

- Швајцарски суд је у првостепеној пресуди одбио нашу тужбу због застаревања, али је и закључио да је то случај нелојалне конкуренције, као што смо ми тврдили, а не слободе медија, као што је покушавала да изманипулише Јунајтед Група. Оптимиста сам да ће у другом степену све бити решено у корист Телекома Србија. Боримо се са фирмом чије су газде у стању да ангажују најскупље адвокате и лобисте из целог света, али истина је само једна: Јунајтед Група злоупотребљава доминантан тржишни положај и користи своје медије за борбу против конкуренције. Убеђен сам да ћемо победити и наплатити штету. Истина је на нашој страни, а правда је некада мало спорија, али је достижна - закључио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.

Подсетимо, суд у Швајцарској је пресудио да се Телеком не бави било каквим “увођењем медијског мрака” у Србији, као што је тврдила Јунајтед Група, а негативна кампања ТВ Н1 против тржишног конкурента њених власника није у функцији “заштите медијских слобода”, већ је све ствар нелојалне конкуренције.

"Лични напади ме неће поколебати, напротив"

Потпуно супротно добрим пословним обичајима и стандардима у свету корпоративних комуникација, компанија Јунајтед Медија је у јучерашњем званичном саопштењу за јавност директно прозивала Владимира Лучића, генералног директора Телекома Србија, износећи низ оптужби на његов рачун.

То није први пут да компаније из састава Јунајтед Групе нападају лично Лучића, а да њихови медији попут Н1 и Нова С то послушно преносе.

На питање ТВ Пинк о овој врсти најбруталније негативне кампање, први човек Телекома је дао кратак и јасан одговор.

- Лични напади ме неће поколебати, напротив, само ме додатно мотивишу. Ја сам дошао у Телеком Србија да браним интересе компаније и државе као већинског власника, да направимо успешну компанију прво на националном и регионалном нивоу, а онда и међународно, да будемо пословно успешни и да корисницима нудимо најбоље сервисе и садржаје. То су ствари којима сам потпуно посвећен. Лични напади су њихов стил и то говори о њима, о њиховом нивоу понашања, али и о злоупотреби медија чији су власници и који раде искључиво како им газда каже - изјавио је Владимир Лучић.

Док неки кукају, Телеком ради и побеђује!

Говорећи о активностима Телекома Србија, Владимир Лучић је истакао:

- Телеком је из године у годину и из дана у дан све јачи, присутни смо у 4 милиона домаћинстава на простору бивше Југославије, што као оператер, што преко Арене, уз то се непрестано међународно ширимо, у Немачкој отварамо нове пословнице и сваког месеца добијамо преко 10.000 нових корисника са циљем да их имамо бар милион, а када ове године стартујемо у САД покриваћемо тржишта са више од 500 милиона становника. Уз то бележимо изузетно добре финансијске резултате, први квартал ове године је за 10 одсто бољи од истог периода 2023, која нам је била пословно рекордна. Инвестирамо у стартапове, од 12 у које смо досад уложили чак њих пет има потенцијал да премаши милијарду долара вредности, као и у примену вештачке интелигенције. Од јуна крећемо у продају најмодернијих ТАГ уређаја за несметано путовање у региону - набројао је Владимир Лучић само неке од вести и активности из Телекома Србија.