Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КОЛАПС НЕМАЧКЕ ЖЕЛЕЗНИЦЕ: Шестодневни штрајк изазваће прави ХАОС, а могао би да кошта државу чак МИЛИЈАРДУ евра

24.01.2024. 13:51
Пише:
Србија Данас/ Телеграф
Foto: Tanjug/AP/Michael Probst
Фото: Tanjug/AP/Michael Пробст / Извор: Фото: Tanjug/AP/Michael Пробст

Нови ударац за већ ослабљену економију

Немачка се спрема за велике поремећаје у железничким услугама након што су машиновође у среду започеле шестодневни штрајк који ће изазвати хаос у путовањима, ланцу снабдевања и задати нови ударац поремећеној економији.

Весић: Настављамо да градимо, Србија добија нових 487 километара аутопутева и брзих саобраћајницаGoran Vesić

Весић: Настављамо да градимо, Србија добија нових 487 километара аутопутева и брзих саобраћајница

ХИТНО ПОВУЧЕН ОВАЈ ПРОИЗВОД СА ТРЖИШТА! Опасност је велика, ОДМАХ га вратитеkupovina

ХИТНО ПОВУЧЕН ОВАЈ ПРОИЗВОД СА ТРЖИШТА! Опасност је велика, ОДМАХ га вратите

КОЛИКО ЗИМА ЗАИСТА КОШТА АВИО-КОМПАНИЈЕ? Познати стручњак открива да одлеђивање летелице вреди ЧИТАВО БОГАТСТВО (ВИДЕО)avion

КОЛИКО ЗИМА ЗАИСТА КОШТА АВИО-КОМПАНИЈЕ? Познати стручњак открива да одлеђивање летелице вреди ЧИТАВО БОГАТСТВО (ВИДЕО)

Ово је други пут овог месеца да су чланови немачке ГДЛ уније напустили посао због спора око плата са Дојче баном. Претходни штрајк био је 10. јануара.

Државни железнички оператер је рекао да ће штрајк довести до кашњења и отказивања међуградских, регионалних и градских приградских услуга до понедељка.

Теретни транспорт ће се такође суочити са „значајним ограничењима“. Унапред резервисане карте за путовања током штрајка остаће важеће и за будућа путовања, додао је Дојче бан.

Путници такође да откажу могу отказати своју резервацију и добити пун повраћај новца. Најдужи протест у 30-годишњој историји Дојче бана створиће већи притисак на огроман немачки производни сектор, који се већ бори са високим трошковима енергије, кашњењима у ланцу снабдевања, повишеним каматним стопама и слабом домаћом и страном тражњом.

Foto: Tanjug/AP/Michael Probst
Фото: Tanjug/AP/Michael Пробст / Извор: Фото: Tanjug/AP/Michael Пробст

Индустријска производња прошле године је забележила пад од 2 одсто, саопштио је прошле недеље државни Завод за статистику. То представља велику кочницу за економију у целини, са бруто домаћим производом који је пао за 0,3% у 2023, што је вероватно најслабији учинак међу великим европским земљама.

Према речима главног економисте Комерцбанке Јерга Кремера, иако би најновији поремећај могао коштати транспортни сектор „само“ 30 милиона евра (32,6 милиона долара) дневно, трошкови ће бити много већи „ако фабрике буду морале да смање своју производњу због недостатка снабдевања“.

Foto: Tanjug/AP/Lars Penning
Фото: Танјуг/АП/Ларс Penning / Извор: Фото: Танјуг/АП/Ларс Penning

Према неким проценама које су објављивали западни медији, штрајк би могао да кошта немачку привреду чак и милијарду евра.

Штрајк „напиње живце јавности“ и повређује „већ нарушену репутацију Немачке као пословне локације“, додао је Кремер.

Шестодневна обустава рада представља "велики логистички изазов" за хемијски и фармацеутски сектор, саопштило је немачко удружење хемијске индустрије за CNN.

- Железнице су веома важне за логистику индустрије када је у питању снабдевање сировинама, испорука полупроизвода и готових производа - додали су из трговинског тела, чије компаније чланице запошљавају скоро 550.000 људи.

Foto: Tanjug/AP/Michael Probst
Фото: Tanjug/AP/Michael Пробст / Извор: Фото: Tanjug/AP/Michael Пробст

Значајан део од 16.000 возила произведених у Немачкој сваког радног дана такође се превози железницом, према немачком удружењу аутомобилске индустрије, које је упозорило да ће се поремећај проширити и ван граница Немачке.

- Краткорочни прелаз са железнице на пут је изузетно тежак. Спор око плата који је у току наноси штету Немачкој као пословној локацији. Апелујемо на све укључене стране да се брзо врате за преговарачки сто и пронађу решење - рекао је портпарол.

Исто тако, портпарол Дојче бана Ања Брокер позвала је у уторак ГДЛ да „преговара и пронађе компромисе“.

- Све је сада на столу - рекла је она, укључујући „великодушну понуду“ повећања плата до 13 одсто и скраћења радног времена.

Тренутна понуда Дојче бана укључује постепено повећање плата: 4,8% би се применило у августу, а затим додатних 5% у априлу 2025. Затим би у јануару 2026. запослени могли да одлуче да смање своје недељно радно време на 37 сати уз исту плату или одлучити за даље повећање плата од 2,7%.

Извор: Србија Данас/Телеграф/Александар Бећић