Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

МАТОРИ ИЛИ У ПУНОЈ СНАЗИ? Чак 571.448 возила старије од 20 год.

29.04.2017. 18:32
Пише:
Танјуг
beograd
београд / Извор: Србија Данас

Просечна старост возила у возном парку Србије је између 13 и 14 година

Подаци МУП-а показују да је у овој години, од укупно 2.312.941 возила уписаних у јединствени регистар возила, 571.448 њих старије од 20 година, што природно намеће и питање њихове техничке исправности.

- То је прилично сложено питање - каже шеф Катедре за безбедност саобраћаја и друмска возила Саобраћајног факултета Крсто Липовац и наводи да, када се говори о стању тих возила, да то највише зависи од техничких прегледа, међутим, признаје - технички прегледи у Србији последњих година јако лоше функционишу. 

РОК 3. МАЈ! Ко хоће да се искључи са ЦЕНТРАЛНОГ ГРЕЈАЊА, ево шта ТРЕБА ДА УРАДИ дотад!

НЕМАЦ НАМ ОДРЖАО ЛЕКЦИЈУ: Како то "далеко вам је посао"?! Сви хоће у Београд, ДА БИ СЕДЕЛИ ПО КАФИЋИМА!

guzva u saobraćaju
гузва у саобраћају / Извор: Профимедиа/илустрација

- Законодавац је правилником дефинисао прилично добру лествицу за техничку исправност, али, де факто, нећу погрешити ако кажем да стварног техничког прегледа у Србији данас нема - рекао је он. 

Наиме, већина техничких прегледа данас живи од провизије коју им дају осигурања да би продавали њихове полисе, што је изузетно лоше са гледишта безбедности саобраћаја, будући да они у ствари нису заинтересовани за квалитетно тестирање техничке исправности возила, а посебно нису заинтересовани за свеукупно тестирање”, наглашава Липовац. 

И уколико проверавају, каже професор, то се веома често своди на тест два- три основна уређаја, док највећи део других, скоро нико не проверава, попут, наводи – екологије и какво је стање издувних гасова. 

ОВО СУ ПРВЕ ПОКРЕТНЕ СТЕПЕНИЦЕ: Нећете веровати шта су људима давали да би ишли њима! (ФОТО)

Уколико би задужени за технички преглед доследније радили свој посао, истиче Липовац, онда би свакако постојале претпоставке да су и та старија возила технички исправна, јер, како каже, са годинама старости, мора се више улагати у одржавање возила. 

kolona automobila
колона аутомобила / Извор: Профимедиа

Наводећи да је просечна старост возила у Србији између 13 и 14 година, подвлачи да је то када се говори о броју регистрованих возила, а да је просечна старост знатно мања, уколико се ради о возилима на путу. 

Објашњава да се новија возила знатно више возе и да је у збир просечне старости ушло и возило некога ко је тек купио “некакву старудију”, да би “евентуално могао отићи до болнице ако се баба разболи” и да је његова просечна годишња километража 200-300 километара, док, је, како каже, просечна километража новог возила 20.000- 30.000 километара. 

- Зато је просечна старост возила у саобраћају знатно мања од ове и то може бити 7-8 година, у односу на тих 13-14. Што се стања возила тиче, до 2016. године, број саобраћајних несрећа које су изазване услед техничке неисправности возила “вртео” се око један одсто, што је апсолутно нетачно и потцењен је утицај возила - рекао је Липовац. 

У тај један одсто су, објашњава, ушла само она возила где је евидентно да је техничка неисправност допринела настанку незгоде, па је то квалификовано као основни узрок настанка.