МИХАЈЛОВИЋ У САРАЈЕВУ: Инфраструктурно повезивање региона од великог значаја!
Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић поручила је данас у Сарајеву да земље у региону упркос разликама треба заједно да реализују бројне инфраструктурне пројекте како би се што боље повезале.
Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић поручила је данас у Сарајеву, на Самиту земаља чланица Централноевропске иницијативе, да земље у региону упркос разликама треба заједно да реализују бројне инфраструктурне пројекте како би се што боље повезале.
Михајловић је, обраћајући се на састанку, рекла да се преговарачки процес Србије са Европском унијом одвија споро, што, како је приметила, није у складу са напретком Србије у спровођењу реформи.
Зорана Михајловић данас у посети Сребреници
- Очекујемо у овој недељи отварање нових поглавља, што би била потврда постигнутих резултата. Свесни смо да се и сама ЕУ суочава са великим безбедносним изазовима, мигрантском кризом, тероризмом, појачаним радикализмом и свим видовима екстремизма. Западни Балкан дели исте изазове и зато морамо радити заједно, уз одржавање подршке политици проширења - поручила је потпредседница Михајловић.
Србија, рекла је Михајловић, не прави разлике у приоритетним циљевима када су у питању унутрашње реформе, европске интеграције и регионална сарадња.
- Дубоко смо посвећени европским интеграцијама. То нам је најважнији спољнополитички циљ и зато спроводимо и непопуларне, али неопходне мере. Доказ да оне дају резултат је и то што је Србија једна од малобројних земаља која је успела да оствари раст бруто друштвеног производа у овим тешким временима, и то раст од 2,7 одсто. У наредној години очекујемо да раст БДП-а буде 3,5 одсто - рекла је потпредседница Владе.
Михајловић се осврнула и на чињеницу да је Србија сада на 47. месту листе Дуинг бизнис Светске банке, која рангира 190 земаља света по условима пословања и што је међу 10 најбољих земаља у свету по спровођењу реформи.
Потпредседница Михајловић је још једном истакла потребу инфраструктурног повезивања региона, на чему се, како је рекла, интензивно ради.
Она је рекла да је укупна вредност пројеката у саобраћају који су у току, у ресору који води, четири милијарде евра, од чега три милијарде спадају у путну инфраструктуру, а милијарда у железничку.
Укупна вредност нових пројеката у наредне четири године за саобраћај је 4,87 милијарде евра, од чега је 2,8 милијарди планирано за путеве, а две милијарде за железницу.
- Позивам вас да, упркос разликама, радимо и градимо заједно - поручила је потпредседница Владе.
Састанак чланица ЦЕИ се одржава на нивоу председника влада, а потпредседница Михајловић представља Србију уместо премијера Александра Вучића.
- Ове године смо међу 10 најбољих земаља у свету по спровођењу реформи што је у највећем делу резултат реформи у области издавања грађевинских дозвола. Наставићемо да уводимо е-услуге и убрзавамо процедуре у свим областима пословања будући да желимо да будемо међу 20 првих места на листи током наредних неколико година - рекла је Михајловић.
МИХАЈЛОВИЋ О БЛОКАДИ ПОГЛАВЉА 26: Хрватска нема добре намере!
Она каже да је основни стратешки циљ Србије још од 2004. да се до 2025. године развије Јединствена транспортна мрежа Европе ТЕН-Т у складу са документима ЕУ, што значи да треба завршити у свим видовима саобраћаја основну инфраструктуру у складу са европским стандардима.
Министарка је рекла да је циљ у области друмске инфраструктуре да се у 2017. заврше радови на југу Коридора 10 у Србији и до краја ове и делом 2017. комплетира источни крак, односно да се од границе са Мађарском укључујући и тзв. Ипсилон крак до Суботице, па до граница са Бугарском и Македонијом оствари непрекидна веза аутопута пуног профила.
Она је истакла и да ће Србија радити на завршетку облазнице око Београда.
КОЛИНДА СЕ ГРУБО МЕША У УНУТРАШЊА ПИТАЊА БиХ! Реакција врха СДА на изјаве председнице Хрватске
Убрзава се релизација текућих пројеката на железничком Коридору 10 и припрема техничке документације за пројекте јужно и источно од Ниша а окосницу модернизације представља реконструкција и модернизација пруге Београд - Суботица-(Келебија) на ниво захтева за Основне ТЕН-Т Коридоре, чија су два сектора Београд-Стара Пазова са Кином и Стара Пазова - Нови Сад са Русијом уговорена.
Такође, очекује се и уговарање изградње деонице Нови Сад -Суботица - Келебија са Кином у 2017.години, а спроводе се и радови на железничком Коридору 11 - барска пруга на чијим деловима је реконструкција отпочела средствима руског кредита.
Она је рекла да ће Србија градити и Моравски коридор Појате -Прељина, Фрушкогорски коридор од Новог Сад до Руме са каснијим наставком према Лозници и БиХ, али и Банатски коридор Зрењанин-Чента-Београд са каснијом везом према Мађарској, а у плану је и аутопут Београд-Вршац-Ватин који ће бити веза са Коридором 4.
Као посебан приоритет је истакла аутопута Ниш-Приштина, који ће повезати луку Валона односно Тирану са мрежом коридора Европе код Ниша.
Србија је покренула иницијативу за успостављање заједничких граничних прелаза-терминала са суседима у циљу убрзаног протока робе и путника.
- Ово би омогућило бољу сарадњу и координацију по питању решавања акутног проблема избеглица - рекла је Михајловић.
Током посете Сарајеву, Михајловићева ће се састати и са министром комуникација и саобраћаја у Савету министара БиХ Исмиром Јуском, са којим ће потписати Споразум између Владе Републике Србије и Савета министара Босне и Херцеговине о међународном друмском превозу путника и терета и разговарати о пројекту изградње аутопута Београд-Сарајево.
Централноевропску иницијативу (ЦЕИ) основале су 1989. године Аустрија, Италија, Мађарска и тадашња СФР Југославија.
У чланству ЦЕИ данас је 18 држава: Аустрија, Албанија, Белорусија, Босна и Херцеговина, Бугарска, Италија, Македонија, Мађарска, Молдавија, Пољска, Румунија, Словачка, Словенија, Србија, Чешка, Украјина, Хрватска и Црна Гора.
Од 18 чланица, чак 10 су чланице ЕУ.