Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НАЈВЕЋИ ПОДУХВАТ СРПСКИХ ГРАЂЕВИНАРА У ФИНИШУ: Ауто-путем кроз Грделицу до Македоније већ СЛЕДЕЋЕ НЕДЕЉЕ!

04.05.2019. 09:52
Пише:
Србија Данас/Блиц
Grdelička klisura
Грделичка клисура / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Део кроз Грделичку клисуру је био најтежи део пута ове деонице, али су градитељи ипак извели неимарски подухват направивши ауто-пут са две одвојене траке, дужине 26,3 км. 

Од следеће недеље пушта се на коришћење ауто-пут кроз Грделичку клисуру у дужини од 26,3 км и доноси већу безбедност путницима и уштеду на времену, на путу ка македонској граници.

Завршетком ове деонице биће окончани радови на јужном краку Коридора 10, након шест година од почетка радова. У ЈП "Коридори Србије" кажу да су остали само ситни радови:

СРБИЈА ЈЕ НОСИЛАЦ РАСТА У РЕГИОНУ: Економија наставља узлазну путању

СРБИЈА ЈЕ НОСИЛАЦ РАСТА У РЕГИОНУ: Економија наставља узлазну путању

СТИГЛЕ ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ: Држава шаље БЕСПЛАТНО у бање, ево како да се пријавите!

СТИГЛЕ ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ: Држава шаље БЕСПЛАТНО у бање, ево како да се пријавите!

НИЈЕ СВЕ У ПАРАМА - ВЕЋ У ЗЛАТУ: Русија повећава залихе НАЈДРАГОЦЕНИЈЕГ МЕТАЛА

НИЈЕ СВЕ У ПАРАМА - ВЕЋ У ЗЛАТУ: Русија повећава залихе НАЈДРАГОЦЕНИЈЕГ МЕТАЛА

- Преостали су радови на електромашинском опремању тунела који се приводе крају, као и интегрисање и тестирање управљачко - безбедоносне опреме - кажу у овом предузећу. 

Јужни крак Коридора 10 од Грабовнице до Левосоја је укупне дужине 74,2 км, а деоница од Левосоја до граничног прелаза Прешево, са Македонијом је дуга 21,5 км што укупну дужину тог дела ауто-пута кроз нашу земљу чини 95,7км. Део кроз Грделичку клисуру је био најтежи део пута ове деонице, али су градитељи ипак извели неимарски подухват направивши ауто-пут са две одвојене траке, дужине 26,3 км. 

Колико је за изградњу била тешка и компликована деоница кроз Грделичку клисуру показује и број тунела и мостова који је на њој изграђен, затим непредвиђени догађаји, проблеми са одронима земље и клизиштима. На овој деоници пута изграђена су два тунела: Предојане дужине око 1 км и Манајле дужине 1,8 км и најдужи је тунел у нашој земљи. Поред тога на овој траси пута изграђено је и 33 моста укупне дужине 5,7 км. 

Grdelička klisura
Грделичка клисура / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

- Радило се у скученом простору клисуре, са бројним колизијама са техничким и инфраструктурним, а додатна неповољност је била непосредна близина корита Мораве као и пресецање старих фосилних клизишта, која су у далекој прошлости изместила и сам ток Јужне Мораве. Изузетно комплексан и хетероген геолошки састав клисуре је наметнуо потребу за сталним прилагођавањем пројектно-техничке документације реалним условима на градилишту. То је довело до промене у технологији и редоследу грађења и на крају утицало на рок завршетка укупних радова. Имајући све то у виду можемо рећи да је изградња деонице ауто-пута кроз Грделичку клисуру, ако не највећи, онда један од највећих подухвата у српском грађевинарству - подвлаче из ЈП "Коридори Србије".

У току радова грађевинци су се суочавали са великим бројем непредвиђених околности.

КУПУЈЕТЕ СТАН? Ево шта све треба да знате о инвеститору и где то да ПРОВЕРИТЕ

КУПУЈЕТЕ СТАН? Ево шта све треба да знате о инвеститору и где то да ПРОВЕРИТЕ

СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА СРБИЈУ! Додик доноси уговор ЗЛАТА ВРЕДАН за нашу земљу и ЦЕО РЕГИОН (ВИДЕО)

СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА СРБИЈУ! Додик доноси уговор ЗЛАТА ВРЕДАН за нашу земљу и ЦЕО РЕГИОН (ВИДЕО)

ЕКОНОМСКИ РАТ РУСИЈЕ И САД: Руси би да се "ослободе" долара

ЕКОНОМСКИ РАТ РУСИЈЕ И САД: Руси би да се "ослободе" долара

- Долазило је до делимичних оштећења потпорних зидова у три наврата. Поред тога у тунелу Манајле долазило је до одрона већих количина земљишног материјала од преко 150 метара кубних, како на своду тако и на челу тунела, као и великог прилива подземних вода, чак и до 7 литара у секунди. Захваљујући изузетном залагању "Коридора Србије" и свих осталих учесника у пројекту сви проблеми су успешно решени - закључују у ЈП "Коридори Србије".