ЕСГ: од репутационе шансе до кључног фактора опстанка
Панел „ЕСГ: Репутациона шанса, захтев инвеститора или законска регулатива“
- Одрживо пословање и ЕСГ принципи више нису ствар избора, већ опстанка за све компаније у Србији које желе да извозе или послују са другим компанијама које извозе на тржиште Европске уније. Њихова примена некада је била велика репутациона шанса, док данас представља јасан регулаторни и захтев инвеститора, али и једини прави пут у борби против изазова са којима се суочавају све светске економије. - Овако је гласио закључак панела „ЕСГ: Репутациона шанса, захтев инвеститора или законска регулатива“, који је одржан данас у организацији НЛБ Комерцијалне банке и Савеза економиста Србије, у оквиру јубиларног 30. Копаоник бизнис форума.
У динамичној размени мишљења, идеја и најбољих пракси на панелу, којим је модерирао Дејан Јањатовић, заменик председника Извршног одбора НЛБ Комерцијалне банке, учествовали су Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије, Милош Цолић, генерални директор New Energy Солутионс, Милан Госпић, директор Microsoft Србија, Зоран Торбица, директор Екомобилност и Бартош Чиолковски, генерални директор за Југоисточну Европу у компанији Mastercard.
- Да би се постигла Агенда до 2030. односно најдаље до 2050. године за потпуно укидање емисија угљендиоксида, неопходно је уложити 275 трилиона долара. То значи да сваке године свака држава у свету треба да инвестира осам до девет одсто свог БДП-а, да би се та агенда остварила - рекао је Дејан Јањатовић, заменик председника Извршног одбора НЛБ Комерцијалне банке.
Током панела Марко Чадеж истакао је да је ЕСГ најважнија тема, јер опстанак компанија зависи од интеграције ЕСГ фактора у све аспекте пословања, и да смо увелико изашли из оквира онога шта хоћемо или нећемо, у регулативу и оно што морамо да радимо. Додао је и да је Привредна комора Србије у сврху подршке домаћим компанијама ставила фокус на повезивање традиционалне индустрије и ИЦТ сектора.
Милан Госпић навео је да више није реч о карбонском отиску једне компаније и њеног добављача, већ целог ланца снабдевања и додао да ЕСГ треба схватити као иновативни изазов који дигитализацију ставља у фокус.
Бартош Чиолковски истакао је током панела да је компанија Mastercard покренула Лабораторију за иновације у области одрживости која има за циљ да оснажи фирме и потрошаче да промене начин на који производе, дистрибуирају и купују производе и услуге, и да је сама политика компаније да не послује са компанија чије пословање није у складу са ЕСГ.
Милош Цолић осврнуо се на законе и процедуре за комплексне пројекте који су добри и нагласио да је потребно имати све више одрживијих финансијских модела, док је Зоран Торбица додао да је Словенија добар пример праксе на који начин ми као појединци можемо да утичемо на смањење емисије угљендиоксида кроз промену начина размишљања.
НЛБ Комерцијална банка и ове године као генерални спонзор Копаоник бизнис форума наставља снажну традицију подршке најзначајнијем пословном догађају у Србији и региону, који се одржава од 5. до 8. марта на Копаонику.