Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НОВИ ШАМАР ЗА ВОЗАЧЕ У СРБИЈИ! Путарина ће се наплаћивати и на МАГИСТРАЛАМА, а тек нас на АУТО-ПУТУ чека прави ШОК!

17.11.2018. 07:12
Пише:
Србија Данас/Информер
Novac putarina
Новац путарина / Извор: Профимедиа/илустрација

Камиони тежи од 7,5 тона ускоро ће плаћати путарину и на магистралним путевима, ако буде усвојен предлог "Путева Србије"!

Ако ову иницијативу одобри Влада Србије, на најфреквентнијим магистралама биће постављени посебни видео-портали који ће камионе снимати и обрачунавати им километражу. Странцима ће се путарина наплаћивати на граници, док ће српским камионџијама рачуни стизати једном месечно на адресу.

Много злоупотреба

Према речима в.д. директора "Путева Србије" Зорана Дробњака, увођење новог система предлаже се да би се камионџије спречиле у покушају да избегну плаћање путарине.

Шокантан позив за посао: Траже се људи који ће путовати светом, пушити траву и за то примати грдну лову: Јесте ли заинтересовани?!

- Србија годишње губи између 70 и 80 милиона евра зато што камионџије избегавају наплатне рампе, тако што уместо аутопутевима возе магистралама. Поред тога што не плаћају путарине, они успут оштећују наше магистралне путеве. Зато смо предложили Влади Србије да се убудуће камионима тежим од 7,5 тона наплаћује путарина и на најфреквентнијим магистралним путевима - каже Дробњак и објшањава како ће тај систем функционисати:

- Камионима би по изласку са ауто-пута и уласку на магистрали километражу мерили посебни видео-портали, којие бисмо поставили дуж питева. Стреанцима би, онда, на основу података са тих портала путарина била наплаћивана на границама, док би домаћим камионџијама рачуни стизали на крају сваког месеца на кућну адресу.

СЈАЈНЕ ВЕСТИ за Србију: Најнижи број незапослених у четврт века

Zoran Drobnjak
Зоран Дробњак / Извор: Србија Данас

Од Београда до Ниша камере на брзину

Зоран Дробњак је најавио да ће се од марта ил иаприла помоћу 56 камера мерити просечна брзина дуж ауто-пута Београд - Ниш.

На сваких 15 километара, у оба правца, биће псотављено 14 портала са по две камере. Дакле, укупно 56 камера. Оне ће све време снимати, софтвер ће рачунати просечну брзну бозила, ми то шаљемо полицији, а они казну на кућну адресу - објаснио је Дробњак. 

Дробњак открива и на којим ће магистралама, ако Влада одобри предлог "Путева Србије" бити наплаћивана путарина.

- За поечтак, портале ћемо поставити на четири магистрале преко којих се најчешће избегава плаћање путарине. То су Ибарска магистрала и деонице Младеновац - Крагујевац, Параћин - Зајечар и Рума - Шабац - наводи Дробњак.

НБС повећала процену: Најбржи раст Србије у 10 година

Професор на Саобраћајном факултету Милан Вујанић каже да му се предлог "Путева Србије" чини више него оправданим.

- И аутопутеви и остали путеви су одржавају од новца за путарине, а то није довољно. Камиони од 7,5 тона редовно пролазе не само ауто-путевима, већ и магистралама и додатно их оштећују. Знате ли колико оштећује пут возило толике тежине? Зато је нормално да се путарине наплаћују и на магистралним путевима, и да они који их више користе, а то су у овом случају камиони, учествују са више новца у њиховој обнови - објашњава Вујанић.

Оправдана идеја

Директор Комитета за безбездност саобраћаја Дамир Окановић каже да је јасно да је циљ ове идеје и да се камионџије упуте на аутопутеве.

kamioni
камиони / Извор: Профимедиа

- Вероватно ће све снимати камере, па ће се преко регистарских таблица знати ко је платио путарину, а ко не. Ипак, треба рећи да ако "Путеви Србије" желе да се више користе ауто-путеви, требало би да снизе путарине - истиче Окановић.

У првих девет месеци 8,5 одсто више грађевинских дозвола у Србији

Повећање путарине десет одсто?

Први човек "Путева Србије" Зоран Дробњак каже да ће предложити повећање цене путарине на ауто-путевима у Србији за десет одсто.

- Сматрам да је то фер јер у Србији и даље плаћате онолику путарину колико километара пређете - каже Дробњак.