Нови ВЕЛИКИ пројекат на Новом Београду: Пробија се насип, спајају булевари
Омогућиће се квалитетна саобраћајна веза
Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу завршила је тендер за спајање Булевара уметности и Улице др Агостина Нета пробијањем железничког насипа.
Прочитајте и:
- На тендер је стигла само једна понуда групе домаћих извођача на челу са водећим чланом - фирмом Енергопројект нискоградња. У следећих неколико седмица биће извршен детаљан преглед понуде и знаће се да ли је понуђач добио посао који је процењен на 320 милиона динара - изјавио је градски менаџер Горан Весић.
Према његовим речима, повезивањем Булевара уметности и Улице др Агостина Нета омогућиће се квалитетна саобраћајна веза између делова Новог Београда који су сада раздвојени железничком пругом и тиме ће се растеретити постојеће саобраћајнице.
- Испод постојеће железничке пруге биће пројектован подвожњак са по три траке за сваки смер, разделним појасом, обостраним тротоарима и бициклистичким стазама без препрека. Радови ће бити изведени са минималним прекидима железничког саобраћаја. Изградњом подвожњака оствариће се и последња саобраћајна веза испод железничке пруге, чији насип пресеца део Новог Београда, од Тошиног бунара до Јурија Гагарина. Постојећа магистрална пруга има два колосека, а подвожњак ће се пројектовати и градити тако да се остави простор за будућу изградњу још по једног колосека на железничком насипу - објаснио је градски менаџер.
Техничка документација, навео је Весић, коју ће најповољнији понуђач морати да уради обухвата идејно решење за потребе прибављања локацијских услова, затим идејни пројекат са студијом оправданости, пројекат за грађевинску дозволу, пројекат за извођење радова и пројекат изведеног објекта.
- За спајање Булевара уметности и Улице Др Агостина Нета, Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда већ је расписивала тендер током 2015. године, међутим тада није било заинтересованих понуђача. Пробијање железничког насипа, ипак, није непознато домаћој грађевинској оперативи, с обзиром на то да је на истој железничкој прузи, на укрштању са Улицом Јурија Гагарина успешно изграђено 200 метара железничког моста са измештањем контактне мреже и све то без дужих прекида у железничком саобраћају - закључио је Горан Весић.