Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Отпочела санација "Косине 2": Срушени зид граде из почетка, али "Коридор 10" неће каснити

30.08.2018. 06:00
Пише:
Србија Данас/Информер
Foto: Printcreen
Фото: Принтцреен / Извор: Фото: Принтцреен

Уместо досадашњег извођача радова, санацију ради друга фирма

Шпанска компанија "Азви", извођач радова на деоници Грделица - Царичина долина на "Коридору 10", чак 11 пута је тражила измену Главног пројекта изградње овог дела аутопута, а постоји сумња да су то радили да би прикрили озбиљне махинације, сазнаје Информер од извора у Министарству грађевине.

Има индиција да су Шпанци сталним изменама пројекта, без потребних законских процедура, желели да сакрију чињеницу да су закидали на средствима за изградњу "Коридора 10" у Грделици како би извукли што више новца за себе. Због тога је, сумња се, и дошло до рушења потпорног зида на тунелу "Предејане" 19. августа. Министарство грађевине је већ поднело пријаву против 16 инжењера који се сматрају одговорним за овај инцидент. 

Током изградње дела "Коридора 10" који пролази кроз Грделичку клисуру, уочено је мноштво неправилности и у пројектовању и у извођењу радова.

- Први пројекат урадио је 2010. године Саобраћајни институт ЦИП, али су из шпанске компаније "Азви" тражили измену, па је 2015. године урађен нови Главни пројекат. И он је накнадно мењан чак 11 пута, и то без потребних законских процедура. Данас, после рушења потпорног зида у Предејанама, видимо да је тај пројекат очигледно био лош. Све је то рађено са знањем бившег руководства "Коридора Србије", инвеститора пројекта, док вршилац стручног надзора, америчка компанија "Луј Бержер" уопште није реаговала на ове силне измене пројекта. Због тога је Министарство грађевине поднело пријаве против 16 инжењера који су радили на пројектовању и извршењу радова, са циљем да се утврди ко је одговоран за ове неправилности,каже наш извор из Министарства грађевине и додаје да постоји основана сумња да се иза овога заправо крију озбиљне махинације:

- Има индиција да су све ове незаконите измене рађене како би се сакрила чињеница да је део "Коридора 10" кроз Грделицу урађен лоше, да је шпанска компанија озбиљно закидала на средствима за његову изградњу како би што више новца задржала за себе. Због тога је неопходно да се ствар истера до краја и да се утврди како је и зашто дошло до тога да се потпорни зид на тунелу "Предејане" чак три пута уруши.

Потпредседник Грађевинске коморе Србије Горан Родић каже за  да одговорне за рушење потпорног зида у Грделичкој клисури треба тражити међу извођачима, инвеститорима и фирмама које су радиле техничку контролу и стручни надзор.

- Неопходно је да се утврди ко је крив за рушење потпорног зида на Коридору 10 и да се санкционишу одговорни за тај пројекат и контролу радова. Нема дилеме да је грешку направио неко на релацији између извођача, односно фирме "Азви", инвеститора и оних који су обављали контролу. Потпуно се слажем са одлуком Министарства грађевинарства да поднесе пријаву против 16 инжењера Суду части Инжењерске коморе Србије, јер за то апсолутно постоји основа. Мора да се утврди ко је за шта одговоран на том пројекту, једноставно не може та прича да остане неразјашњена - изричит је Родић.

Потпорни зид који је урушио пре десетак дана, мора да се гради нови, али ће бити готов пре краја године тврде из Коридора Србије и Министарства грађевине, ове критичне таче ће бити урађене тако што ће у земљу уградити заштитна галерија, која ће употпуности стабилизовати косину.

Уместо досадашњег извођача радова , шпанске фирме "Азви", која је у средишту истраге око урушавања, посао санације је преузела фирма "Интеграл инжињеринг" из Републике Српске, која је без проблема решила критичне тачке у Грделичкој клисури.

Директор Коридора Зоран Бабић, је рекао да се пуном паром ради на санацији ове косине.

- Одмах након одрона "Коридори Србије" су дали налог за санацију "Косине 2". У току је расчишћавање теренаод камења и дрвећа, раде се приступни путеви у горњем делу, и у току су радови на изградњи шипова за уградњу галерије. Такође, у току је разматрање опције за уклањање остећеног дела "Косине2" - објаснио је Бабић и додао, да су још раније пронашли решење јер су знали да ће до овог да дође.