Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОВО треба да урадите када продавац НЕЋЕ да вам замени НЕИСПРАВНУ робу!

07.06.2017. 13:48
Пише:
Србија Данас / Каматица
novčanik
новчаник / Извор: Профимедиа

Неретко се дешава да продавац не жели да прихвати рекламацију, тада је потребно да се купац обрати трећој страни

Колико просечан купац зна о својим правима, показала је анкета коју је спровела Организација потрошача Крагујевца, од око 2.500 испитаника, чак 80 одсто њих је знало да се у случају рекламације прво треба обратити продавцу. Највећи број рекламација је упућен на квалитет обуће и одеће.

Посла има, нема ко да ради: Берачима у Ариљу СМЕШТАЈ, ХРАНА и никад већа ДНЕВНИЦА!

Жалите се на цену превоза у Србији, а када чујете колико карте коштају у овим земљама ПРЕВРНУЋЕТЕ СЕ

Top 5 modernih muških novčanika!
Топ 5 модерних мушких новчаника! / Извор: Профимедиа

Производе које купујемо у продавници, а које се услед коришћења оштете, пукну, одлепе се, или поцепају, потребно је са рачуном однети у продавницу, а процедура приликом рекламације је врло једноставна и може бити замена производа или повраћај новца.

Шта се дешава уколико продавац одбије да изврши замену оштећеног производа истражује финансијски портал Каматица.

- У том случају купац има законско право да поднесе рекламацију писаним путем, а на одговор не сме да чека дуже од 8 дана. Уколико продавац не испоштује законски рок и не одговори на рекламацију, купац има право да пријави продавца тржишној инспекцији - каже Душан Узелац.

Неретко се дешава да продавац не жели да прихвати рекламацију, тада је потребно да се купац обрати трећој страни. Удружења за заштиту потрошача ће помоћи купцу да оствари своја права и упутити га кроз даљу процедуру, а период у коме је могуће рекламирати робу или услугу је две године, а не шест месеци како већина продаваца тврди.

Уколико је уговор сачињен на даљину, а ово се најчешће односи на куповину путем интернета или телефона, купац има право да у року од 14 дана одустане од куповине и врати робу продавцу.

На сајту продавнице мора да постоји образац за одустанак од куповине, а уколико га нема онда то није легална online продавница. Продавац је дужан да врати новац, а трошкове слања робе назад сноси купац, али није у обавези да наводи разлог за одустајање од куповине, каже Душан Узелац за финансијски портал Каматица и додаје да се можда чини да је процедура компликована и дуга, али подсећа да правила постоје, а да само они који се одричу својих права ће бити оштећени.