Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПОБЕЂЕНА ГРДЕЛИЦА: После мукотрпних радова МОНУМЕНТАЛНИ ИНФРАСТРУКТУРНИ пројекат у САМОМ ФИНИШУ

07.05.2019. 07:39
Пише:
Србија Данас/Курир
Grdelička klisura
Грделичка клисура / Извор: Фото: Коридори Србије

После мукотрпних година градње најтежег ауто-пута у Србији радови су у самом финишу, возачи ускоро кроз два тунела, преко 33 моста и 26.3 километра ауто-пута.

Нови ауто-пут кроз Грделичку клисуру у пуној дужини од 26.3 километра могао би већ следеће недеље да се користи, односно чека се само званично отварање. Он ће возачима на путу до границе с Северном Македонијом донети уштеду од барем 10 минута, и што је најбитније, знатно већу безбедност у свих шест трака у оба смера.

На тај начин фамозни и толико жељени јужни крак Коридора 10 биће коначно завршен после шест година од почетка радова. На веома неприступачном подручју рађена је ова захтевна деоница, а то показују и дужина тунела и број мостова.

Од данас на снази ЛЕКС СПЕЦИЈАЛИС О ШВАЈЦАРЦИМА: Грађани, РОК ЈЕ КРАТАК, ПРИЈАВИТЕ СЕ

Од данас на снази ЛЕКС СПЕЦИЈАЛИС О ШВАЈЦАРЦИМА: Грађани, РОК ЈЕ КРАТАК, ПРИЈАВИТЕ СЕ

ПЕТ АДУТА ЗА ДОЛАЗАК ФОЛКСФАГЕНА: Србија на корак од доласка немачког гиганта

ПЕТ АДУТА ЗА ДОЛАЗАК ФОЛКСФАГЕНА: Србија на корак од доласка немачког гиганта

ВУЧИЋ О НОВОМ ТЕХНОЛОШКОМ ЧУДУ: Није Фолксваген, слично је чиповима из Емирата! КОНАЧНА ОДЛУКА О ЛОКАЦИЈИ СУТРА!

ВУЧИЋ О НОВОМ ТЕХНОЛОШКОМ ЧУДУ: Није Фолксваген, слично је чиповима из Емирата! КОНАЧНА ОДЛУКА О ЛОКАЦИЈИ СУТРА!

У току је тестирање и интеграција система тунела Манајле и Предејане, а до свечаног пресецања врпце нови ауто-пут деле баш ситни радови, уверавају у "Коридорима Србије".

- Преостали су радови на електромашинском опремању тунела, који се приводе крају, као и интегрисање и тестирање управљачко-безбедносне опреме – кажу у овом предузећу. Изградња ауто-пута кроз Грделичку клисуру трајала је шест година, јер се одвијала у веома тешким и комплексним хидрогеолошким условима.

Grdelička klisura
Грделичка клисура / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

На почетку јужног крака Коридора 10 највише проблема задавале су потпорне косине, али је проблем решен изградњом галерије. Подигнуто је више од стотину стубова, скоро 180 носача, уграђено је око 10.000 кубика бетона и више од две и по тоне челика. У својеврсној галерији налик полутунелу дугом 150 метара подешава се расвета.

- Остаје нам да у наредних неколико месеци завршимо санацију свих косина и клизишта, укупно је пет таквих места – рекао је Александар Сенић, директор сектора за изгрању “Коридора”.

ИМАТЕ ИДЕЈУ, АЛИ НЕМАТЕ НОВЦА: Држава даје 60 МИЛИОНА бесповратно!

ИМАТЕ ИДЕЈУ, АЛИ НЕМАТЕ НОВЦА: Држава даје 60 МИЛИОНА бесповратно!

СРПСКА ЕКОНОМИЈА ЦВЕТА: Суфицит у буџету 15,8 милијарди динара

СРПСКА ЕКОНОМИЈА ЦВЕТА: Суфицит у буџету 15,8 милијарди динара

ОНИ ЗАРАЂУЈУ НА НАШОЈ МУЦИ! Погледајте КОЈЕ земље су се НАЈВИШЕ ОКОРИСТИЛЕ тарифама ЛАЖНЕ ДРЖАВЕ

ОНИ ЗАРАЂУЈУ НА НАШОЈ МУЦИ! Погледајте КОЈЕ земље су се НАЈВИШЕ ОКОРИСТИЛЕ тарифама ЛАЖНЕ ДРЖАВЕ

Да подсетимо, изградња деонице кроз Грделичку клисуру почела је 2013 године. Овај део јужног крака Коридора 10 био је грађевински најзахтевнији са два тунела, 33 моста укупне дужине шест километара, надвожњацима, петљама, железничким коридором, магистралним путем и реком Јужном Моравом.

Најдужи друмски тунел – Манајле – код Владичиног Хана – има две цеви дужине 1.800 метара. Повезане су евакуационим пролазима, а имају најсавременији телекомуникациони систем, саобраћајну опрему и сигнализацију. У тунелу постоји 13 различитих система који су задужени за безбедно управљање саобраћајем у тунелима. У опремање тунела Манајле уложено је 13 милиона евра. Тестираће се и тунел Предејане. Дуг је 1.073 метра, испред њега се налази техничко-оперативни центар из којег се управља сваким метром безбедности у самом тунелу.