ДО ПОДГОРИЦЕ СЕ СТИЖЕ ЗА ТРИ САТА: Радови на аутопуту за Црну Гору се приводе крају!
Циљ “Монтепута” је да током ове године покрене све пројекте које се односе на мрежу ауто-путева и брзих саобраћајница у Црној Гори, а она износи 25 километара ауто-путева и 200 километара саобраћајница, казао је директор Монтепута Милан Љиљанић.
Он је навео да су расписана четири идејна решења и један идејни пројекат до краја године.
- Планирамо још покретање три идејна пројекта и једно решење. Поред тога, планирамо и покретање изградње деонице од Матешева до Андријевице - казао је Љиљанић.
Љиљанић је навео да је дужина деонице од Андријевице до Бољара дуга 50 км, као и да је расписан идејни пројекат али је на тендерску документацију уложена жалба.
- Очекујемо да до средине године покренемо пројектовање те дионице, фазну градњу до петље Црнча до Бијелог Поља, где би гледали да ту деоницу до Црнче покренемо паралелно са изградњом од Матешева до Андријевиц - навео је он.
То је, према његовим речима, веома значајна локација, ако се узме у обзир ауто-пут.
- Од петље се пружа саобраћајница која тангира Бијело Поље, пролази кроз Пљевља, даље иде ка Горажду, и повезује се на ауто-пут од Пожеге према Сарајеву. Тако да би Васојевићи односо Беране, петља Андријевица – Црнча били веома значајно место - објашњава Љиљанић.
Време путовања од Подгорице до Београда у том случају било би три и по сата, а дужина 370 км. Љиљанић је казао да је расписан пројекат брзе саобраћајнице од Црнче преко Бијелог Поља до Пљеваља.
Навео је и да су тендери покренути, тако да грађани немају разлога за бригу да се наведено неће реализовати.
- До средине године расписујемо и главни тендер за извођење деонице од Матешева до Андријевице, тако да до краја године евенутално почетак наредне очекујемо почетак изградње деонице - истакао је Љиљанић.
На питање колико грантови значе, Љиљанић је казао да значе много ако се процени вредност да ће кредит по повољним условима ЕБРД-а бити у износу неких 200 милиона гранта.
Захвалио је ресорном министарству и влади на како каже, доброј сарадњи.
Прва деоница која ће ићи на изградњу је деоница од Матешева до Андријевице, и она ће прва бити отворена, рекао је Љиљанић.
- Надам се брзом покретању треће фазе од Андријевице до Црнче, тако да можемо очекивати неку годину спајања на Бољарима евентуално 2032. година. Расписан је и тендер за укрштање Јадранско јонског ауто-пута Бар-Бољаре, ту је извршен избор пројектат, рок је неких 100 дана за завршетак идејног рјешења… Након тога расписујемо три идејна пројекта, од Подгорице према Грахову од ПГ прма Бару и од Бара до Улциња. Тако да би дефинисли потпуно ту саобраћајну мрежу што се тиче јужног дела ауто-путева и брзих саобраћајница - рекао је он.
- Веже се Јадранско-јонским ауто-путем ако гледамо ка Западној Европи – Љубиње, Требиње, Чапљина, а ако гледамо источно веже се на Албанију и даље ка Грчкој, тако да би од Црне Горе направили транзитну земљу, казао је Љиљнић додајући да је отворен тендер за изградње пута од петље Веруше до Лопата.
- Већ је отворен тендер, близу је избор извођача, очекујемо почетак радова на тој деоници.
Осврнуо се и на чињеницу да је забележено доста незгода на ауто-путу, али и да постоје екипе које нон стоп дежурају и брину о безбедности, због чега данас имамо доста мање инцидената и пожара.
Најавио је да се очекује да у акцију приступи додатни пресретач на ауто-путу, који ће само функционисати на ауто-путу како би спријечили и тај прекршај.
Кад је у питању тунел Созина, Љиљанић је казао да се претходне две године уложило три милиона евра у инвестициона улагања, а и ове године су планиране одређене поправке.
Према његовим речима, Монтепут бележи сваке године повећање саобраћаја, те ће ове године имати рекордну добит од четири милиона евра.
Извор: Србија Данас/Новости