Почињу ВОЛОНТЕРСКЕ ПАТРОЛЕ на ауто-путевима? ОДЗВОНИЛО БАХАТИМ КАМИОНЏИЈАМА ИЗ ИНОСТРАНСТВА
За разлику од наших камионџија који за сваку грешку плаћају папрене казне у иностранству, њихове колеге из других држава, које и свесно крше наше прописе, често пролазе без "удара по џепу".
Разлог је недостатак инспектора у друмском транспорту, свега их је 12 у целој Србији, па се странци све дрскије понашају и често "скидају кајмак" испред носа нашим транспортним фирмама.
- Ми смо као Пословно удружење међународног транспорта покренули иницијативу која би, по узору на решења у неким другим земљама, и код нас могла да донесе добре резултате - каже Неђо Мандић, председник ПУМЕД.

СТВАРА СЕ НОВИ АУТО ГИГАНТ?! "Фијат Крајслер" предложио "Реноу" договор о спајању

Ништа од посла "тешког" 50 милијарди €? Фолксваген одустаје од батерија са Истока

ПАЖЊА! Новчанице од 100 и 200 евра имају НОВИ ИЗГЛЕД! а 500 се више не штампа! Ево шта ћете са онима које већ имате!
Он каже да је јасно да држава Србија тешко може да повећа број инспектора јер за то, једноставно, нема новца. Односно, плате су сувише мале да би неко уопште и хтео да се бави тешким, одговорним, теренским послом.
- Плате инспектора су 50.000-60.000 динара месечно. При томе раде у заиста тешким теренским условима. Ако се зна да саобраћајни инжењери и у Србији лако могу да зараде 1.200 до 1.500 евра, јасно је зашто се нико "не отима" за место инспектора - објашњава Мандић.
Зато је ПУМЕД надлежним министарствима предложио да се примене решења из Француске или Грчке.
- Тамо постоје инспектори волонтери који се регрутују из редова превозника - каже Мандић. - Прво би прошли селекцију надлежног министарства. Одабрани би затим ишли на курсеве, а не би имали право ни да самостално контролишу, већ у "патроли" са најмање још двојицом колега. Проверавали би да ли страни возач има потребну пратећу документацију и све дозволе.
Такође, не би могли да заустављају возила, већ би на паркингу или одморишту, могли да од возача затраже да преконтролишу папире, појашњава Мандић.

ПАЛЕ ЦЕНЕ НАФТЕ НА СВЕТСКИМ ТРЖИШТИМА Улагачи забринути због трговинског рата САД и Кине!

КИНА УЗВРАЋА УДАРАЦ: Оштар одговор Пекинга на санкције САД
- Верујем да би било људи који би жртвовали понеки свој дан за опште добро. У крајњем случају, сви бисмо били на добити. И држава и ми, јер бисмо елиминисали сиву економију.
Мандић додаје да наредних дана очекује неколико разговора са надлежним министарствима о многим темама.
- Наши превозници у Пољској имају велике проблеме. Тамо је најмања казна 3.400 евра. Томе додајете време чекања док фирма из Србије не пошаље новац, "пратњу" надлежних служби Пољске до паркинга (1.200 евра) и дан паркинга од 100-200 евра - каже Мандић и додаје да су управо зато, као удружење, ишли у ту земљу на разговоре.
Нудили су пољским надлежним службама да се отвори рачун са којег ће одмах моћи да скидају казне за српске возаче, али су они то одбили.
