Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

СРБИЈА ПРЕУЗИМА КОНТРОЛУ БОСАНСКОГ НЕБА ОД ХРВАТА: Почиње изградња аеродрома у Требињу али ко ће надгледати летове?

30.04.2021. 10:49
kontrola leta
контрола лета / Извор: Shutterstock

Србија би требало да преузме контролу неба изнад Требиња од Хрватске

И поред великих најава Босна и Херцеговина још увек не контролише цео ваздушни простор изнад своје територије, а то се односи на делове горњег ваздушног простора изнад три хиљаде метара.

ШТА ЈЕ ВАЖНИЈЕ, ПАРЕ ИЛИ ЗДРАВЉЕ: За 35 сати више се људи пријавило за 60 евра него у четири месеца за вакцинацију

ШТА ЈЕ ВАЖНИЈЕ, ПАРЕ ИЛИ ЗДРАВЉЕ: За 35 сати више се људи пријавило за 60 евра него у четири месеца за вакцинацију

КРЕНУЛИ СТЕ НА ПУТ ЗА ПРАЗНИКЕ: Детаљан списак где су измене саобраћаја због радова на путевима

КРЕНУЛИ СТЕ НА ПУТ ЗА ПРАЗНИКЕ: Детаљан списак где су измене саобраћаја због радова на путевима

РАСТУ ЦЕНЕ НАФТЕ: Ниво рафинираних производа на лагеру и даље релативно висок, какве су прогнозе?

РАСТУ ЦЕНЕ НАФТЕ: Ниво рафинираних производа на лагеру и даље релативно висок, какве су прогнозе?

Један од тих простора је у граничном простору источне Херцеговине, који и даље контролипе хрватски ХКЗП односно Хрватска контрола ваздушне пловибе. Хрватска контрола контролише и значајан део на западу, изнад Крајине, као и српски СМАТСА (Контрола летења Србије и Црне Горе), који покрива погранични појас уз Дрину.

Чињеница да Агенција за пружање услуга у зрачној пловидби БиХ (БХАНСА) не контролише простор око Требиња не одговара српској влади.

Тако је јуче министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Томислав Момировић рекао да је наша земља почела комуникацију с представницима БиХ у вези с контролом неба на територији коју ће покривати будући Аеродром Требиње. Одговарајући на посланичка питања у Скупштини Србије, Момировић је појаснио да Србија не жели финансирати аеродром који ће коштати између 80 и 100 милиона евра, а да контролу неба има трећа страна, односно не БиХ, не Србија, него у овом случају Хрватска.

kontrola leta
контрола лета / Извор: Shutterstock

 

Ако БиХ не може да преузме контролу од Србије наша земља ће тражити од Хрватске да нам је препусти

Спорни део неба изнад источне Херцеговине делегиран је ХКЗП-у због контроле приступних рута за аеродром у Дубровнику.

- Ми желимо подржати БиХ да она контролише небо изнад своје територије. Уколико она то не може из разних разлога, ми смо спремни да то уради наше регулаторно тело СМАТСА - рекао је Момировић.

Он је подсетио да СМАТСА није само национално тело, него регионално, с обзиром на то да њено власништво чине Србија и Црна Гора, у сразмеру власништва Србије 93 посто, Црна Гора седам посто.

- Отворили смо једно комплексно питање, које је политичко и стратешко, и њега такође планирамо да решимо у наредној години, свакако пре изградње нашег аеродрома, како бисмо заштитили интересе имовине Србије у Републици Српској- рекао је Момировић.

Што се тиче пројекта Аеродрома Требиње, он је рекао да је расписана јавна набавка за избор извођача за израду пројектно-техничке документације.

- Ми смо одвојили око 240 милиона евра за питање експропријације. Требало би на јесен да кренемо у експропријацију. Рачунам да ће грађевинску дозволу добити до краја године и мислим да следеће године можемо почети изградњу - додао је министар Момировић.