Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Србија постаје главна дестинација за одмор: У прва три месеца 2018. суфицит од 32 милиона евра у туризму

03.06.2018. 16:05
Пише:
Танјуг
beograd
београд / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Странци у нашој земљи остају до 5 дана

У прва три месеца 2018. године Србија је остварила суфицит од 32 милиона евра у области туризма, каже директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић и додаје да највише туриста долази из региона, из Црне Горе и БиХ, док су на трећем месту гости из Румуније чији је долазак повећан за 60 одсто. 

Лабовић наводи да су позитивни резултати у туризму охрабрујући, те да је туризам заједничким напорима стављен на значајно место у економији.

Marija Labović
Марија Лабовић / Извор: Танјуг/​Филип Краинчанић

- Влада, министарство трговине, али и општа јавност прихватили су туризам и поставили га на значајно место у нашој економији. У том смислу се у туризам јако пуно улаже, али има и места за напредак, у смислу додатних садржаја, саобраћаја, туристичке инфрструктуре и наравно промоције - објашњава она.

Додаје, да је забележен велики пораст доласка туриста из Македоније, као и из Кине, чији се број у прва четири месеца ове године повећао за 138 одсто. 

Како каже, гости из иностранства углавном посећују Београд и околину, Нови Сад, Фрушку Гору, Сремске Карловце и остају 2,5 до три дана, док домаћи туристи на првом месту посећују планине и бање, а затим и градове, па је и њихов боравак дужи, пет до седам дана.

- Томе доста доприносе и ваучери, субвенционисана мера министарства трговине, туризма и телекомуникација захваљујући којима се продужава њихов боравак - каже Лабовић и додаје да је у току кампања "Види Србију, које моменте ћеш ти памтити овог лета?".

Vrnjačka banja
Врњачка бања / Извор: Профимедиа

Кампања је усмерена на стимулисање туриста да поделе моменте које доживе кроз посету Србији.

- Сада нам је фокус активан одмор, јер је то тренд у свету, али наравно поред тога ту су и невероватна природа, културно-историјско наслеђе, етно села, реке, језера. Дунав је изузетан потенцијал, а понуда је заиста шаролика - наводи она.

У циљу промоције Србије спроводе се регионалне, домаће кампање, као и глобалне, а поруке које се комуницирају зависе од тржишта коме су упућене, каже Лабовић и додаје да свака посета не укључује само једну врсту одмора, већ и друге успутне садржаје.

Истиче и значај гастрономске понуде, која је, како каже, постала препознатљив симбол Србије, као и већ познато гостопримство домаћина.

Према подацима Републичког завода за статистику Србију је у периоду јануар-април ове године посетило укупно 867.453 туриста, што је за 10 одсто више у односу на исти период прошле године. 

Skadarlija
Скадарлија / Извор: Профимедиа

Од тог броја, домаћих туриста је било 475.464, за девет одсто више, а иностраних 391.989, за 11 одсто више него у истом периоду прошле године. 

Остварено је укупно 2,441.486 ноћења, за 11 процената више, од чега су домаћи туристи остварили 1,541.518 ноћења, а инострани 899.968 од укупног броја остварених ноћења.

Од страних земаља, највећи број ноћења остварили су туристи из Босне и Херцеговине - 63.781 ноћења, што је пет процената више у поређењу са периодом јануар-април 2017. године, затим следе туристи из Црне Горе, Румуније, Хрватске, Бугарске, Македоније...

Само у априлу, број долазака туриста већи је за седам одсто на годишњем нивоу, а број ноћења за 11,3 одсто.

Број ноћења домаћих туриста већи је за 13,2 одсто, а страних туриста за 8,4 одсто.