Суноврат немачке аутоиндустрије: Ово се поновило још само 2009. године
Немачки произвођачи аутомобила забележили су најгори квартал, односно најниже профите, још од финансијске кризе 2009. године.
Немачки произвођачи аутомобила забележили су најгори квартал, односно најниже профите, још од финансијске кризе 2009. године, показује данас извештај консултантске куће Ернст & Young (EY).
Укупна добит пре камата и пореза (ЕБИТ) три највећа немачка произвођача, Фолксваген, BMW и Мерцедес-Бенц, пала је за готово 76 одсто у периоду од јула до септембра, пренео је Дојче веле (DW).
У том кварталу ЕБИТ је износио 1,7 милијарди евра, што је најнижи ниво од трећег квартала 2009. године.
Просечна ЕБИТ вредност 19 највећих светских произвођача аутомобила смањена је за 37 одсто, на око 18,9 милијарди евра, најнижи ниво од 2018. године.
EY у свом извештају истиче да је немачка ауто-индустрија најгоре прошла у погледу профита и прихода међу анализираним земљама.
Стручњаци наводе низ фактора који утичу на пад продаје
Стручњаци напомињу да глобална аутомобилска индустрија пролази кроз кризу профитабилности због слабог тржишта, високих царина, неповољних курсних разлика и великих улагања у електрична возила и реструктурирање.
"Глобална аутомобилска индустрија је у дубокој кризи, али тренутно нарочито тешко трпе немачке компаније", рекао је стручњак за аутомобилску индустрију у EY-u Константин Гал.
Иако су продаја и приходи остали стабилни, трошкови производње и пословања значајно су порасли, па аутомобилске компаније зарађују мање од продаје својих возила.