Трговински сектор у експанзији: Ускоро ћемо у Србији видети ове ланце, страни маркети спремају долазак на домаће тржиште
Након најава о могућем доласку Carrefoura, поново је покренута тема ширења великих трговинских ланаца на српско тржиште.
Осим трговинског ланца "Carrefour", у вези са чијим доласком на српско тржиште је прича поново актуелизована после недавног састанка министарке унутрашње и спољне трговине Јагоде Лазаревић са представницима овог ланца, за улазак на малопродајну мапу Србије заинтересовани су и други ланци.
Друге велике компаније које планирају овакав маневар су италијански "Еуроспин", руски "Fix Прице", као и "Спар Аустрија", указао је Жарко Грозданић, уредник сајта "Ретаил Сербиа" за "Biznis.rs".
- Поред Carrefoura, имамо и италијански Еуроспин који већ годину дана активно ради на уласку на српско тржиште. Њихове прве продавнице можемо да очекујемо у наредне две године. За улазак се спрема и руски Fix Прице који брже улази на тржиште, па њихове објекте очекујем у наредних неколико месеци. Не треба да се изненадимо ако у наредном периоду видимо поново интересовање и Спар Аустриа групе за Србију - навео је он.
Када је реч о уласку ланца "Carrefour", Грозданић је подсетио да ова компанија своје присуство дели на интергрисане државе и оне у којима послује кроз франшизу. Напоменуо је и да је током прошле године компанија "Ретаил анд Море" из Грчке преузела мастер франшизу и за српско тржиште, па је због тога изненађен посетом представника француске компаније, имајући у виду да је грчка компанија недавно потврдила да је у плану улазак у земље Балкана.
- Долазак француског бренда у Србију много би значио свима, а највише потрошачима који би добили већи избор, самим тим вероватно и ниже цене. Постоји велика могућност да Carrefour преузме један или више ланаца у Србији. У саопштењу Министарства унутрашње и спољне трговине видели смо да су представници француске компаније истакли да би своје присуство ширили и кроз модел франшизе, дакле – један део објеката био би у њиховом власништву, док би мањи формати радили у сарадњи са локалним партнерима. Такав модел је показао веома добре резултате - истакао је Грозданић.
"Carrefour" поседује велики број брендова који послују у оквиру групе, па тако има и "Супецо" – бренд који је мешавина мањег хипермаркета и дисконта.
- Уколико француски трговински ланац заиста уђе на српско тржиште очекујем да ћемо и тај бренд видети у неким фазама пословања, имајући у виду раст дисконтера у Србији - додаје Грозданић.