Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕВЕРОВАТАН НАПРЕДАК СРБИЈЕ! Изграђено 108 километара пруга, реконструисано преко 800, права РЕВОЛУЦИЈА у железничком саобраћају

12.12.2023. 10:20
Пише:
Србија Данас
Železnica
Железница / Извор: Фото: Србија Данас/Саша Džambić/Shutterstock

Србија незаустављивим корацима иде напред.

Свеобухватан напредак Србије под влашћу Српске напредне странке и председника Александра Вучића види се на бројним инфраструктурним пројектима који су променили изглед наше земље. Поред аутопутева којима је Србија данас премрежена, предано су развијане и железнице. За десет година ове власти изграђено је 108 километара нове пруге, а реконструисано 807 км. Колико је тај резултат историјски најбоље говори чињеница да од 1976. до 2012. године није изграђен ниједан километар пруге, а реконструисано је само 31,5км. 

ВУЧИЋ О РУСКОМ ГАСУ: Ми смо све обезбедили, имамо скоро 700 милиона кубних метара gas

ВУЧИЋ О РУСКОМ ГАСУ: Ми смо све обезбедили, имамо скоро 700 милиона кубних метара

Србија добија још 318 км главних саобраћајница! Ево када почиње градња три нова пута првог реда!auto-put Srbija

Србија добија још 318 км главних саобраћајница! Ево када почиње градња три нова пута првог реда!

Брнабић: Данас потписујемо споразум са ЦЕРН-ом, велики успех за СрбијуAna-Brnabić

Брнабић: Данас потписујемо споразум са ЦЕРН-ом, велики успех за Србију

Свакако, најважнији пројекат у том домену је брза пруга од Београда до Новог сада, као део већег пројекта повезивања наше и мађарске престонице. 

Изградња деонице пруге од Београда до Новог Сада почела је крајем 2017. године, за возове брзине 200 километара на сат, а коштала је око 935 милиона долара. Возови су њоме почели да саобраћају 20. марта прошле године. 

d
д / Извор: Фото: Србија не сме да стане

Отварању пруге присуствовали су мађарски премијер Виктор Орбан и председник Србије Александар Вучић

Вучић је истакао да ће та пруга бити и симбол пријатељства и сарадње Србије и Мађарске.

- За ово живите, ово је за нас историја - навео је Вучић том приликом. 

- Ово је невероватно, пруга ће пуно да значи за посао, биће веза између јужне и централне Европе - рекао је Вучић и захвалио премијеру Мађарске Орбану који је констатовао да Србија и Мађарска сада имају много бољу сарадњу и да само сарадњом између држава може да се успе у будућности,

Изградња пруге је и након тога настављена истим темпом. Следећа деоница треба да споји Нови Сад са Суботицом, односно мађарском границом. Већ је постављено више од 60 километара пруге, а завршетак целог пројекта се очекује у наредној години.

Тако ће Србија добити велику и модерну железницу која ће бити права веза са Средњом Европом и допринети много развоју наше економије, а нарочито туризма и угоситељства.

О важности развоја железница и увођења брзих возова сведочи и чињеница да се 2021. године возом у Србији превезао 2,1 милион људи, а само две године касније, након отварања пруге Нови Сад–Београд, број путника се утростручио

Пруга Београд - Ниш

Ова железничка деоница се гради првенствено од финансијских аранжмана са Европском унијом. 

- Вредност пројекта изградње брзе пруге Београд-Ниш је две милијарде и 775 милиона евра, од чега је кредит Европске инвестиционе банке 1,1 милијарда евра, кредит Европске банке за обнову и развој 550 милиона евра, грант ЕУ је 610 милиона евра, а остатак од 552 милиона евра ће финансирати Србија - рекао је председник Србије Александар Вучић приликом потписивања споразума о новој транши бесповратне помоћи ЕУ. 

Њоме ће саобраћати возови брзине до 200 км/х. Колико је то револуционарна промена у нашем саобраћају говори податак да ће се из Београда до Ниша стизати за сат и по, а из Ниша до Будимпеште за четири и по сата. 

У плану је и продужење пруге до Димитровграда, па даље преко Софије до Истанбула. Такође, недавно су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и министар за транспорт и везе Северне Македоније Благој Бочварски, у присуству премијера Србије и Северне Македоније, Ане Брнабић и Димитра Ковачевског, потписали су Меморандум о изградњи брзе пруге од Ниша до Скопља, за који ће две земље заједнички затражити средства од Европске уније.

Уређење станице "Београд - центар" - "Прокоп"

Завршен је и један од најважнијих пројеката за развој Саобраћаја у Србији, а нарочито у Београду. То је, наравно, Железничка станица Београд - центар, односно "Прокоп".

Грандиозно здање, које плени својим иновативних архитеконским решењима отворено је 20. октобра ове године, уз присуство највиших званичника Србије и Републике Српске. 

- Ово мења комплетну структуру понуде једне земље за инвестиције за туризам и много чега... То су хотели, и хостели пуни што доноси новац не само у Београд већ и удруга места широм Србије. Људи овде сада виде будућност, радници железнице се не питају хоће ли сутра добити плату - изјавио је тада Вучић.

- Укупно је у Прокоп уложено 81,2 милиона евра. Успели смо јер смо имали велику подршку народа. Ја сам уживао у возовима у бившој Југославији. Моја деца једва да знају шта су возови. Надам се да ће их сада заволети као што сам ја. Увек сам сматрао да је важно да развијамо и Врање и Лесковац, и Параћин, Јагодину, Крушевац, Крагујевац, Ваљево, Ужице, Чачак, Нови Пазар, Прибој, од Новог Сада до Зрењанина, Кикинде, Сомбора, Суботице... - додао је председник Србије. 

На скупу се обратио и Милорад Додик, председник Републике Српске. 

- Сведочимо новом лицу Србије, која је по вољи народа не само овог него и из Републике Српске. Једна од главноих тема када сам уписао факултет је била Прокоп. Стално смо се питали шта је то. Желим да кажем да државници се цене по томе шта остављају иза себе, а Србија је данас пуна модерних институција - казао је Додик том приликом. 

Као што видимо, слика Србије се мења, наша земља постаје све боље повезана и изнутра, али и са остатком Европе и света. Зато је потребно да Србија остане на колосеку напретка и развоја и да сачува мир и стабилност.