Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ваздухопловна академија огромна развојна шанса Јужнобанатског округа (ФОТО)

06.02.2022. 11:30
Пише:
Србија Данас
Vršac
Вршац / Извор: Фото: Ваздухопловна академија

Реконструкција Ваздухопловне академије и аеродрома у Вршцу огромна је развојна шанса Јужнобанатског округа.

Вршац ће се повезати са аеродромима у Нишу, Београду, Подгорици, Тивту, Европи и Северној африци. Доћи ће до раста промета услуга авио-такси саобраћаја, чартер летова и редовних летова у региону. Све то прати раст прихода од ремонта страних авиона, могућност превоза експресне поште и увођења система "јуст ин тиме", као и могућности коришћења авио-услуга у пословне сврхе вршачких компанија.

ИЗМИРИТЕ ОБЕВЕЗУ НА ВРЕМЕ - КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ: Истиче рок за плаћање ПОРЕЗА - важно обавештење за све грађане

ИЗМИРИТЕ ОБЕВЕЗУ НА ВРЕМЕ - КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ: Истиче рок за плаћање ПОРЕЗА - важно обавештење за све грађане

ОД БЕОГРАДА ДО НОВОГ САДА ЗА ПОЛА САТА: Воз за тестирање данас поново на брзој прузи

ОД БЕОГРАДА ДО НОВОГ САДА ЗА ПОЛА САТА: Воз за тестирање данас поново на брзој прузи

ПРИЈАВЕ ЗА 1.000 ЕВРА БЕСПОВРАТНО: Конкурс траје још само мало, а ово су услови које морате да испуните

ПРИЈАВЕ ЗА 1.000 ЕВРА БЕСПОВРАТНО: Конкурс траје још само мало, а ово су услови које морате да испуните

Вршачки аеродром има одређене могућности за међународни ваздушни саобраћај, али су неопходна улагања у полетно-слетну стазу као и у радио-навигациону опрему. Потребна је реконструкција и доградња полетно-слетне стазе, система одводњавања, система светлосног обележавања и рулних стаза, као и градња хелидрома.

Полетно-слетна стаза може да се продужи на 1.500 метара и на ширину од 30 метара, чиме ће се испунити услови за прихват и отпрему авиона АТР 72-600, док ће хелидром бити погодан за хеликоптере типа МИ17. Предвиђена је и нова саобраћајница која ће омогућити ефикасно повезивање комплекса са широм саобраћајном мрежом града и региона.

Pilotska akademija
Пилотска академија / Извор: Фото: Ваздухопловна академија

Како се чуло у Народној Скупштини, Србија ће од Банке за развој Савета Европе узети зајам од 20 милиона евра за реконстукцију два центра за обуку, у Београду и Вршцу, за потребе ваздухопловног образовања, по моделу дуалног образовања.

Ова инвестиција ће омогућити да се створе додатни услове за образовање ваздухопловних кадрова у Србији и региону и помоћи у обезбеђивању каријере за будуће пилоте, контролоре лета и друга сродна занимања. То је пилот пројекат за развој дуалног образовања на академском нивоу у Србији, што је приоритет за Министарство просвете у складу са Законом о дуалном образовању.

Vazduhoplovna akademija
Ваздухопловна академија / Извор: Фото: Ваздухопловна академија

Ваздухопловну академију у Вршцу недавно је посетила и Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић. Тада је изнето очекивање да ће се, до 2030. године, авио-индустрија дуплирати, тако да ће се и потребе за кадровима дуплирати, како пилота, контролора лета, инжењера, механичара, техничара…

- Ми гледамо на Вршац као место које ће се конкурентно позиционирати да задовољи и европске и светске потребе. Дошла су нова времена. Инвестирамо 67 милиона евра, до сада смо већ уложили 12.7 милиона и идемо даље. Правимо европски центар изврсности. Вршац, као образовни центар, за пар година врвеће од страних студената, што отвара нову, велику перспективу - рекла је Брнабић.

Бивша власт јефтино прокоцкала вршачку велику шансу…

Иако је први лет на падинама Вршачког брда извео пилот инжењер Аурел Влајку, 11. августа 1912. године, почетак ваздухопловне традиције у Вршцу везује се за 1925. када је основан аероклуб “Наша крила”, огранак истоименог југословенског аероклуба.

Vazduhoplovna akademija
Ваздухопловна академија / Извор: Фото: Ваздухопловна академија

Тада је начињена и студија о повољностима вршачког реона за развој једриличарства која је покренула инвеститоре да 1934. године направе први хангар.

До Другог светског рата група "Девет" отворила је своју школу једриличарства. Летели су на једрилицама сопствене израде. Годишњи налет био је већи него у свим осталим југословенским ваздухопловним центрима заједно.

По завршетку рата Вршац је проглашен за једриличарски центар ратног ваздухпловства, да би 1954. постао Савезни ваздухопловни центар. Једриличарима су се прикључили падобранци, пилоти моторних авиона и моделари.

Године 1972. године у Вршцу је одржано 13. Светско првенство у једриличарству. Наредне године Савезни ваздухопловни центар прикључио се националној компанији ЈАТ. Од тада се ова установа бави школовањем професионалних пилота.

Vazduhoplovna akademija
Ваздухопловна академија / Извор: Фото: Ваздухопловна академија

У Вршцу је децембра 2006. године заседала Влада Републике Србије. На захтев тада општине Вршац и у складу са развојним плановима националне авио компаније, сходно евидентним потребама, донела је одлуку да ће инвестирати у проширење писте.

Саобраћајни институт ЦИП, као реномирана кућа, сачинила је Мастер план "Аеродрома Вршац" који је потом и презентован одборницима. Али, после дискусија првих људи општине, овај план чија реализација није временски ограничена, одбијен је гласовима просте већине.

Нико никада Вршчанима није образложио ову одлуку, која је директно спутала инфраструктурни, привредни и туристички развој Града.