Вечита дилема ВОЗАЧА: Да ли купити аутомобил са БЕНЗИНСКИМ или ДИЗЕЛ мотором, шта се више ИСПЛАТИ?
Нећете веровати какав је однос у ценама
Они који се одлуче да купе половњак стар пет година и продају га после три године коришћења, али и возачи који желе да купе нов аутомобил, финансијски ће боље проћи ако купе кола са бензинским мотором него они који купе аутомобил са дизел мотором.
СИН ИВИЦЕ ТОДОРИЋА СЕ ВРАЋА У ХРВАТСКУ: Власник Агрокора ипак има другу тактику
Нови закон ускоро ступа на снагу: Продавнице више НЕЋЕ радити недељом
Код нових аутомобила израчуната је цена за исти модел са истим нивоом опреме, а разлика је само да ли имају бензински или дизел мотор, уз један мали сервис годишње и просечну декларисану потрошњу увећану за 15 одсто, колико је минимум у реалним условима вожње. За половњаке ситуација је нешто другачија, пошто су укалкулисани и ванредни трошкови поправки, који су за дизеле нешто скупљи.
Рачуница се односи на половњаке старе пет година које ће возачи користити наредне три године и нове аутомобиле које ће пробати после седам година, уз просечну годишњу километражу од 10.000 пређених километара. У оба случаја ради се о аутомобилима средње величине, аутомобилским речником речено, на прелазу између Б и Ц сегмента.
Ситуација за дизелаше повољнија је када возачи купују нов аутомобил и с њим намеравају да прелазе око 30.000 километара годишње, те да га продају после седам година. Тада у рачуницу улази и један велики сервис, а висина трошкова даје предност дизелашима у односу на бензинце. Овакву рачуницу није могуће извести за половњаке због тога што је калкулација ванредних трошкова веома различита и зависи од стања аутомобила који се купује.
Међутим, ова рачуница није могла да обухвати субјективне разлоге шта је боље – бензинац или дизелаш.
Акција Агрокор: Одређен ПРИТВОР Ивици Тодорићу!
Који од ових аутомобила ће бити економичнији умногоме зависи од начина употребе, да ли возач прелази већу или мању километражу, да ли вози углавном у граду или на дуже дистанце, да ли више воли снагу расположиву на нижим обртајима дизела или рафиниранији рад бензинца, у каквом стању ће бити половњак који ће купити и колико ће услед тога имати ванредних поправки.
Куповина
И код половних и код нових аутомобила, дизелаши су скупљи него бензинци. Разлика код половњака је између 10 и 15 одсто, док је код нових аутомобила та разлика чак и већа од 20 одсто. Услед тога, возачи који купе нов дизелаш у старту ће имати већи трошак него они који се одлуче за бензинца, а исти случај је и код половњака.
Боже, какав МУФЉУЗ: Сорош сам себи ДОНИРАО 18 МИЛИЈАРДИ долара!
Одржавање
У обе варијанте дизелаши су скупљи за одржавање, кажу мајстори.
- Стари дизелаши били су далеко економичнији од бензинаца, првенствено због мање потрошње, ниже цене тог горива и дуговечности. Али сада се потрошња готово изједначила, а дизелаши су добили компоненте које су веома скупе за замену, као што су пливајући замајац или филтер партикуларних честица. С друге стране, бензинци су углавном једноставнији и на њима готово да нема скупих кварова, осим у изузетним случајевима – каже аутомеханичар Стеван Ђорђевић.
Почели НАДЗЕМНИ радови на две нове зграде у Београду на води: Први станари већ 2019. године
Потрошња горива
Дизелаши су и даље економичнији, јер троше бар 20-ак одсто мање гортива од бензинца. Разлика у потрошњи може бити и већа, у зависности од услова и начина у којима се користе, па трошак код бензинаца драстично скаче у градским условима вожње.