Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Весић: Набављамо композиције за БГ воз, биће их укупно 39 на седам линија

09.05.2024. 13:39
Пише:
Србија Данас
Goran Vesić
Горан Весић / Извор: Танјуг/Јадранка Илић

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио да Србија, у оквиру пројекта изградње и модернизације градске железнице у Београду, набавља модерне композиције за брзине до 120 километара на сат, којих ће, за четири године бити укупно 39 на седам линија.

Министар Весић јуче је са председником Управног одбора кинеске компаније CRRC Лиу Ченкингом потписао Протокол о разумевању и сарадњу о набавци девет електромоторних возова, који ће бити испоручени до краја 2026. - Сада градимо пругу у оквиру Експа, од Земун Поља до Националног стадиона, дугу скоро 20 километара. Ових девет нових композиција је за ту пругу, којом ће ићи 120 километара на сат - рекао је Весић за ТВ Прва.

Уз београдску градску железницу, подсећа, граде се и две линије метроа, од којих ће прва бити пуштена у саобраћај 2028. године.

 - У оквиру БГ воза имаћемо и нове колосеке, модернизоваћемо постојеће, повезаћем Младеновац, Лазаревац, Сопот, Обреновац - јер ће пруга од Сурчина бити повезана са Обреновцем. Све приградске општине, изазов Гроцке, бити повезане. Имаћемо укупно 39 композиције, на седам линија у Београду, а људи из приградских општина имаће 20 до 25 полазака дневно, и моћи ће брже да стигну у центар града - рекао је Весић.

Додао је да ће Србија набавити и нове возове швајцарске компаније “Штадлер”.

 - Повезаћемо све делове Београда, БГ Возом и метроом, а када томе додамо трамваје, доминантан подсистем превоза у Београду до 2030. године биће шински систем - рекао је Весић.

Весић је рекао да се о цени кинеских возова још увек преговара, али да ће свакако бити јефтинији од европских.

 - Цене кинеских возова су иначе ниже од европских, а истог су квалитета или чак квалитетнији. У Европској унији највећа дозвољена брзина за возове је 160 километара на сат, у Кини они могу да развију и до 350 километара на сат - рекао је Весић.

Подсетио је да је у Србију из Кине стигла прва од пет композиција које ће превозити путнике на брзој прузи од Београда до Суботице, која ће ускоро бити пребачена у Чешку, ради прилагођавања ЕУ стандардима.

Весић је, говорећи о кинеским компанијама, посебно издвојио China Railway, која изводи радове на брзој прузи, као и Шангдонг који је ангажован на пројектима друмског саобраћаја, као две компаније које поверене послове завршавају пре рока.

Брза пруга од Новог Сада до Суботице биће завршена у јулу, а до краја године већ пуштена у саобраћај, годину дана пре рока. Такође, Дунавски коридор, који гради Шнагдонг,  комплетно ће бити завршен у следеће године - годину и по дана пре рока.

Извор: Србија Данас