Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Весић: Ове године почиње градња депоа и радови на три станице прве линије метроа

08.02.2024. 21:32
Пише:
Србија Данас
Goran Vesić
Горан Весић / Извор: Фото: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Србија не стаје

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће ове године почети радови на изградњи депоа на Макишком пољу, као и прве три метро станице на линији 1, у оквиру пројекта изградње београдског метроа.

Весић је, гостујући у Београдској хроници, рекао да ће наредне, 2025. године почети и надземни радови на појединим деоницима прве линије, као и тзв. плитки ископи.

- Једна машина, тзв. кртица, кренуће да копа ископе за прву линију, једна с Белих вода, друга од Панчевачког моста, које ће се спојити на средини трасе. Следеће године кренуће и ископавања првих тунела. Затим у 2026. години креће и копање машинама, као и све станице на првој линији и припремни радови на линији два - појаснио је Весић.

Метро је највећи инфраструктурни пројекат, не само у Београду, већ и у Србији, а радови се одвијају према планираној динамици, подвукао је Весић.
Када је реч о пројекту Експо, министар је поменуо и пругу Земун Поље – Национални стадион, која ће бити први део БГ воза, јер ће метро бити потпун само с аградскм железницом. 

- Повећавамо капацитете БГ воза према Младеновцу и Лазаревцу, а ово ће бити трећи правац, од Земун поља до Националног стадиона, Сурчина, аеродрома ’Никола Тесла’, а касније и до Обреновца - рекао је Весић.

Додао је да ће пруга од Земун поља до будућег Националног стадиона бити дуга 18,3 километра, брзине 120 килметара на сат. 

- До 2030/2032. године комплетираћемо мрежу БГ воза и све приградске општине, осим Гроцке биће повезане. Када завршимо и метро, више од 80 одсто превоза биће у шинском систему, односно шински подсистем биће најдоминантнији - рекао је Весић.

Министар је истакао и да ће до краја фебруара на београдском аеродрому почети да ради још један земаљски оператер, британски „Мензеис авиатион“ - компанија која се у самој ваздушној луци бави чек-ином, пријемом и расподела пртљага… 

- "Ванси" је за концесију платио више од пола милијарде евра, до сада су уложили випе од 270 милиона евра, обновљен терминал, обнавља се писта… али, било је проблема прошлог лета и ја сам, као министар, донео одлуку да Директорат цивилног ваздухопловства потпуно ослободи тржиште и свим компанијама омогући да се баве послом земаљског оператера. Једна од највећих компанија на свету, ’Мензеис авиатион’ потпсала је споразум са ’Ер Србијом’ и крајем месеца почиње са радом. То је већ 50 одсто свих операција на аеродрому, јер летови ’Ер Србије’ чине половину на нашем аеродрому. Сигуран сам да ће се ’Мензеис’ боље припремити за ово лето него ’Ванси’ прошле године -  рекао је Весић.

Додао је да је „ЕР Србија“ лане забележила број од седам милиона путника, што је историјски рекорд, а да је циљ, кад се заврши комплетна обнова аеродрома, који је матични аеродром наше националне авио-компаније, да годишње опслужи и 15 милиона путника.Када је реч о безбедној вожњи у тунелима, Весић је представио брошуру, коју су припремили која би возаче требало да информише како да се безбедно понашају у тунелима када дође до инцидента.

- Показало се да већина возача не зна шта треба да ради, не знају да постоји евакуациона цев… Зато смо припремили брошуу, како би се више возача упознало са тим како да се понашају у случају инцидената у тунелу. То је превентивно деловање и верујем да ће многима ово значити - рекао је министар Весић.