Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВЕСИЋ О УСПЕХУ СРБИЈЕ: "Александар Вучић је инфраструктуралне пројекте поставио као приоритет своје политике"

19.11.2022. 13:34
Пише:
Србија Данас
Goran Vesić
Горан Весић / Извор: Фото: РТС/Принтсцреен

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Горан Весић, гостовао је јутрос на РТС-у и говорио о  завршетку обилазнице око Београда, Моравског и Фрушкогорског коридора, мрежи брзих пруга али и о санацики висећих мостова

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Горан Весић, гостовао је јутрос на РТС-у и говорио о  завршетку обилазнице око Београда, Моравског и Фрушкогорског коридора, мрежи брзих пруга али и о санацики висећих мостова.

Весић је рекао да је планирано да део обилазнице до Бубањ потока буде пуштен у саобраћај у јуну месецу наредне године. 

ПРЕД ВАЖАН ПУТ У БРИСЕЛ: Вучић сутра на ТВ Прва о горућим темама

ПРЕД ВАЖАН ПУТ У БРИСЕЛ: Вучић сутра на ТВ Прва о горућим темама

ВЕСИЋ: Председници Вучић и Си Ђинпинг гаранција челичног пријатељства

ВЕСИЋ: Председници Вучић и Си Ђинпинг гаранција челичног пријатељства

Горан Весић приликом примопредаје дужности од Момировића: "Један од приоритета помоћ грађевинској индустрији" (ФОТО)

Горан Весић приликом примопредаје дужности од Момировића: "Један од приоритета помоћ грађевинској индустрији" (ФОТО)

“У овом тренутку ради се петља Авала, тунел Бели поток као и излаз на самој петљи Бубањ поток према Београду. Ово су све радови који су преостали како би тај део наше обилазнице који је иначе дужине 47.7 километара био завршен. 

Остаје да се уговори последњи део а то је од Бубањ потока до Панчева са великим железничким-друмским мостом на Винчи, чиме ће Београд коначно добити обилазницу после тридесет година”, рекао је министар Весић и додао да је чињеница да се највише радова на обилазници дешава од 2014. године од када је Александар Вучић ставио инфраструктуралне пројекте као приоритет своје политике.

Весић наводи да када буде завршен део до Панчева, Београд ће добити комплетну обилазницу и што је јако важно железнички саобраћај биће значајно растерећен, тачније биће укинут скоро сав царго саобраћај, односно саобраћај који сада оптерећује београдски железнички чвор и да ће због изградње обилазнице до највећег растерећења доћи на Газели.

На питање новинара шта је остало још да се уради на ауто-путу Милош Велики, Весић каже да ту није остало много радова.

- Недавно сам обишао ту саобраћајницу, остало нам је од осам километара колика је њену дужина да завршимо део око окретнице на Новом Београду и то ће бити најбржи излаз грађанима који живе у ово делу града на аутопут Милош Велики, што је становницима тог дела града од изузетног значаја.
Ова саобраћајница по план треба да буде пуштена у марту следеће године и како стоје ствари тако ће и бити јер је завршено у овом тренутку преко 80 одсто саобраћајнице - 
изјавио је Весић.

Весић је говорио и о важности Фрушкогорског коридора, због кога се управо у Новом Саду раде два моста што се према његовим речима у Новом Саду није никада десило.

- Фрушкогорски коридор требало би да преко брзе саобраћајнице спаја Каћ, преко Дунава новим мостом, са новопројектованом петљом “Петроварадин”. Након тога траса наставља ка Фрушкој Гори, ка Националном парку, испод којег је предвидјен тунел кроз сам Национални парк, из потребе да се саобраћај убрза, да се повећа безбедност, смањи потрошња горива и минимизирају негативни утицаји на животну средину и на флору и фауну Националног парка. 

По изласку из тунела на јужним обронцима Фрушке Горе траса коридора се враћа на постојећи пут Београд - Нови Сад.
Касније ћемо у будућности Фрушкогорски коридор спојити са путем који је у плану, чији је пројекат завршен и чека се одлука ревизионе комисије а то је брза саобраћајница Београд- Зрењанин- Нови Сад”, казао је Весић.

Весић додаје да на Фрушкогорском коридору, постоје два кључна објекта - тунел Иришки венац, тунел кроз Фрушку гору који ће бити дугачак око 3.550 метара и мост преко Дунава дужине око 1800 метара, који ће повезивати каћку страну са Петроварадином.

- Овај коридор је заиста један од најважнијих, јер када су урађене главе артерије, када је завршен пут према Северној Македонији сада је неопходно повезати што више места брзим саобраћајницама, што је управо политика нашег председника Вучића. На овај начин људи ће остајти у местима где живе, долазиће нове инвестиције и наша земља ће се убрзано развијати - изјавио је Весић.

Када је реч о обали Саве код Шапца коју спаја мост од 1350 метара на ауто путу  Рума - Шабац, Весић каже:

- Мост се гради убрзано, оно што је важно за грађане да знају јесте да ће од петље Добановци до Шапца која ће приближно имати  60 километара, поштујући ограничења брзине до моста преко Саве, новоизграђеном саобраћајницом путовати свега 28 минута.
На пример од моста на Газели има 16 километара више, па ће се стизати за 40 минута, то је управо суштина грађења великих пројеката - истиче Весић.

Што се тиче наставка радова на Милошу Великом правац Прељине - Пожега, како министар каже тај део је веома компликован и ту је урађено неких 55 одсто радова.

- На том потезу имамо Тунел Лаз, где је урађен ископ 82 одсто, процењен датум пробијања тунела је март 2023. године за десну цев и мај 2023. године за леву тунелску цев.
Затим ту је и тунел Муњино брдо, ту је ископ 62 одсто, укупно је урађено преко  54 одсто радова, процењен датум пробијања тунела је мај 2023. године.
Имамо и петљу Прељина – тунел Лаз, од петље Прељина до петље Паковраће саобраћај је  пуштена у рад, док се од петље Паковраће до тунале Лаз изводе радови.
Код  Лучана се такође изводе радови и решавају се проблеми приступа услед нерешене експропријације, такође и код Прилипца -
 каже Весић и додаје да се убрзано ради и да то показује колико је председник Вучић посвећен томе да се сви инфраструктурални пројекти заврше.