Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЛЕПА ВЕСТ ЗА ВОЗАЧЕ: После две деценије обновљена најлошија деоница Коридора 10

29.02.2020. 14:52
Пише:
Танјуг
Koridor 10
Коридор 10 / Извор: Србија Данас

Највише пропала деоница Коридора 10, од границе са Хрватском, то јест од Батроваца до Кузмина, коначно је обновљена после више од две деценије.

Обнова овог дела ауто-пута део је пројекта подршке међународних финансијских институција (Светске банке, Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој) Влади Републике Србије у имплементацији Националног програма рехабилитације државне путне мреже.

Реч је о пројекту који представља реализацију прве фазе Владиног програма за период 2014. до 2019. године.

У каквом је стању била деоница најбоље зна директор пројекта Миле Џатић.

ЗБОГ ИСТЕКА ПОПУСТА TRAVELLAND ЈЕ ЗА ВАС ОТВОРЕН И У СУБОТУ ДО 20 ЧАСОВА

ЗБОГ ИСТЕКА ПОПУСТА TRAVELLAND ЈЕ ЗА ВАС ОТВОРЕН И У СУБОТУ ДО 20 ЧАСОВА

Могу ли МОРСКА ТРАВА И АЛГЕ да замене пластику?! Годишње се потроши ПОЛА МИЛИЈАРДИ кутија за понети!

Могу ли МОРСКА ТРАВА И АЛГЕ да замене пластику?! Годишње се потроши ПОЛА МИЛИЈАРДИ кутија за понети!

СУСЕДИ ВЕЋ ТРПЕ ПОСЛЕДИЦЕ ВИРУСА! Два милиона мање туриста!

СУСЕДИ ВЕЋ ТРПЕ ПОСЛЕДИЦЕ ВИРУСА! Два милиона мање туриста!

- На саобраћајним тракама доминирале су попречне пукотине, које су се рефлектовале кроз све постојеће асфалтне слојеве као и кроз невезане носеће слојеве. Уочене су и мрежасте блок пукотине и мрежасте алигатор пукотине у све три траке. Коловозна конструкција је била лошег контакта међу слојевима и оштећених асфалтних слојева, са слојем од цементом стабилизованог песковитог шљунка мале крутости и слојем од невезаног каменог материјала, који је био запрљан. То што га је чинило осетљивим на промену влаге. На основу испитивања и анализа коловозне конструкције, дошло се до закључка да на доминантној дужини посматране деонице асфалтни слојеви немају преосталу вредност, а да су носећи слојеви неодговарајућег квалитета за саобраћајницу те класе - објашњава Џатић.

Рехабилитација је обухватила реконструкцију коловозне конструкције све три траке аутопута, као и реконструкцију постојеће банкине.

- На доминантној дужини десног (15,7 км) и левог коловоза (11,4 км) приступило се уклањању асфалтних слојева, од цементом везаног носећег слоја, као и слоја од невезаног гранулисаног материјала у пуној ширини. Након уклањања постојећих слојева, кренуло се са израдом слојева од невезаног каменог агрегата, затим изради носећих асфалтних слојева и изради горњег, хабајућег слоја. На преосталим деоницама, на којим је утврђено да асфалтни слојеви имају преосталу носивост, након уклањања постојећег хабајућег слоја, приступило се постављању мреже за успорење рефлектовања пукотина и даље изради носећег асфалтног слоја и хабајућег слоја. Рехабилитацијом коловозне конструкције повећана је њена носивост па сада рачунска трајност решења у потпуности задовољава захтев из пројекта по питању трајности - истиче Џатић.

Поред обнове коловоза, уређени су и паркинзи и одморишта, поправљена и допуњена заштитна жичана ограда за животиње.

- Унапређен је саобраћај и транспорт робе са Хрватском на западу и Румунијом на истоку. Рехабилитација ауто-пута урађена је тако да се ублаже негативни утицаји на животну средину приликом извођења сваке фазе од пројектовања преко извођења радова, па све до пуштања саобраћаја - каже Џатић.

Уштеда времена и већа безбедност

Користи од реконструкције деонице коридора 10 од Батроваца до Кузмина су вишеструке.

- Реч је уштедама које имају корисници инфраструктуре, то јест путници у аутомобилима и аутобусима, возачи теретних возила и други корисници пута. Извештајем о безбедности саобраћаја су умањени трошкови последица саобраћајних незгода. Завршетком рехабилитације ауто-пута је увећана брзина протока и путничког и теретног саобраћаја на датој деоници - наглашава Џатић.

ПАНИКА СЕ ШИРИ ЕВРОПОМ: Отказана још једна велика манифестација због коронавируса

ПАНИКА СЕ ШИРИ ЕВРОПОМ: Отказана још једна велика манифестација због коронавируса

ЈЕДНА ОД НАЈСКУПЉИХ БИЉКИ на свету РАСТЕ НА ФРУШКОЈ ГОРИ: Ево која и шта се од ње прави! (ВИДЕО)

ЈЕДНА ОД НАЈСКУПЉИХ БИЉКИ на свету РАСТЕ НА ФРУШКОЈ ГОРИ: Ево која и шта се од ње прави! (ВИДЕО)

ПОСАО ЗА 1.000 РАДНИКА Јужнокорејска компанија гради велику фабрику у Србији

ПОСАО ЗА 1.000 РАДНИКА Јужнокорејска компанија гради велику фабрику у Србији

Ер Србија добија још два нова авиона!

Ер Србија добија још два нова авиона!

ГРАЂАНИ ХРВАТСКЕ У ПАНИЦИ: Опустошили маркете, дрогерије, продавци у неверици!

ГРАЂАНИ ХРВАТСКЕ У ПАНИЦИ: Опустошили маркете, дрогерије, продавци у неверици!