Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

САНДРА ЈЕ ПРОДАВАЛА ПОЛОВНУ ОДЕЋУ А ОНДА ЈЕ ПРИМЕТИЛА ЈЕДНУ СТВАР: Сада има успешан бизнис и ЗАРАЂУЈЕ ГОМИЛУ ЛОВЕ

29.03.2024. 06:34
Пише:
Србија Данас/пословни.хр
odeća
одећа / Извор: Shutterstock

Од старе одеће прави нову.

Сандра Миколић, је по занимању администратор, али је стицајем околности почела да ради у продавници половне гардеробе, где је добила сјајну идеју. Када је видела колико робе стиже два пута месечно, пало јој је на памет да користи материјал како би направила потпуно нове ствари, те је од старих панталона почела да прави торбе, а од мајица јастучнице.

Прерада текстила постала је њено главно занимање пре две године, а отворила је и сопствени бизнис. Тако је, инспирисана оним што је видела, отишла корак даље од сопствене еколошке свести и закорачила у зелену, одрживу економију.

- Све је кренуло од љубави према преради одеће коју сам некада носила, а била је у добром стању и штета је било да је више не користим. Многи се чуде како успевам да направим јастучницу од кошуље, али и то је могуће. Друштвене мреже су пуне оваквих креативних идеја о преради- објашњава Миколић.

Њен бренд "ЦиФ", у оквиру којег је већ направила бројне рециклиране производе, потпуно је еколошки и вођен концептом нултног отпада. Миколић сведочи да вођење еко-бизниса не представља изазов у ​​набавци репроматеријала, јер, нажалост, има превише текстилног отпада, док је едукација потрошача већа препрека.

- Прилично је изазовно едуковати људе о овој врсти готовог производа, јер је већина и даље скептична и радије купује нови производ по нижој цени. Ипак морам да кажем да ствари полако иду набоље, све је више свесних потрошача који виде вредност производа направљеног прерадом- рекао је Миколић.

Све што производи и продаје помаже у смањењу текстилног отпада и истиче да јој је драго што њени купци брину о важности одрживог развоја и подржавају локалне занате. Купци су углавном млађи људи који желе уникатне предмете који ће се издвојити из гомиле. Она није могла да прецизира један посебно популаран производ, али каже да се лети више продаје ранчеви и торбе, а зими јастучнице и кецеље.

Материјал који користи проналази у продавницама половне робе или га набавља од пријатеља и рођака.

- Одлучила сам се за назив ЦиФ јер представља копчу коју користим приликом шивања јастучница и навлака, мојих првих производа - рекао је Миколић.

Овај концепт подстиче људе да размишљају о својим свакодневним потрошачким навикама, непотребним куповинама и пронађу начине да смање отпад и користе производ више пута.

- Примјењујем нултини отпад тако што продужавам век трајања старог текстилног отпада у другим облицима - рекла је она, преноси Пословни.хр.

Извор: Србија Данас/пословни.хр/Ана Роксандић/М.А.