АНАЛИТИЧАРИ ПЕСИМИСТИЧНИ: Произвођач "барбика" у губитку
ВАШИНГТОН - Амерички произвођач играчака Мател у првом кварталу пословао је с губитком који је први пут за последњих шест квартала био мањи од предвиђеног, што је охрабрило новог директора у напорима да опорави овог произвођача чувених "барбика".
Након што је Мател саопштио резултате за прво тромесечје, вредност акције, која је за последњих 12 месеци потонула за трећину, скочила је 7,6 одсто.
Ова компанија, на чијем је челу од почетка априла нови директор, Кристофер Синклар, за прва три месеца 2015. забележила је нето губитак од 58,2 милиона долара (54,1 милион евра), према 11,2 милиона долара губитка годину раније.
Губитак по акцији, када се искључе ванренде ставке, износио је 8,0 центи, што је за један цент мање од предвиђања аналитичара.
Приходи од продаје у периоду јануар-март пали су 2,5 одсто, на 922,7 милиона долара, што је више од просечне прогнозе финансијских стручњака (901,3 милиона долара).
Само продаја "барбика" опала је 5,0 одсто (не рачунајући валутни утицај), док је продаја играчака "фишер-прајс" повећана 3,0 одсто.
Лутка "барби", која је у продаји већ 56 година, много година трпи конкуренцију од произвођача електронских играчака, таблета, а нарочито од компаније Хасбро и данског произвођача Лего групе, који је од Матела преузео лидерску позицију у том сектору са становишта вредности продаје.
Упркос оптимизму новог руководства Матела, аналитичари не очекују да ће ова компанија остварити раст прихода пре 2016. године.
Из Матела поручују да ће јак долар у текућој години оборити раст њихових прихода за 4,0 до 6,0 одсто.