Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

БИЦИКЛИСТИ: Немојте и ви постати део статистике смртних случајева

26.06.2014. 20:12
Пише:
Србија Данас
bicikl
бицикл / Извор: Профимедиа

Иако идете до комшинице улицу до вас, без кациге и флуоресцентног прслука не седајте на бицикл.

Стигло је лепо време и већину слободног времена проводимо у природи. Одложене ролере и бицикл из подрума, износимо на улице и упуштамо се дуге забавне вожње. Осим што свуда стижемо на време, бицикл је идеалан и за избегавање градских гужви.

Није ни чудо што га Британци много воле и што свакодневно њиме иду на посао. Брз је када то затреба, помоћу њега можете да доведете фигуру до савршенства, јевтин је и не штети околини. Али да ли смо свесни да бицикл може бити и смртно опасан?

biciklista
бициклиста / Извор: Профимедиа/илустрација

Током 2013. године избројано је 19 000 бициклистичких несрећа, од тога су 13 – оро убијених била деца.  Око 80 % несрећа укључују одрасле људе, али ипак најопаснији узраст који је на мети је старост од 10 до 15 година. Интресентна чињеница је да су старији од 60 година следећа мета која је склона тешким несрећама, док  жене обухватају свега 20 % повређених.

Несреће се најчешће дешавају током пролећног и летњег дана и то у распону од 8х до 9х и од 15х до 18х, али оне које воде ка смртном исходу су најчешће ноћу. Свако ће вас саветовати да се придржавате саобраћајних правила и да без флуерсцентне одеће и кациге не можете изаћи из куће.

Највећи непријатељ бициклиста су раскрснице, а око 50 % озбиљних повреда и смртних исхода дешавају се на сеоским путевима. С једне стране, возачи осталих превозних средстава увек виде бициклисте тек кад се несрећа деси, али  возачи бицикла обично возе пребрзо. Глава је увек буде најповређенији део тела и таквих смртних случајева броји и до 70 %.

Спекулисало се да и бициклисти, као и сви остали вожачи, морају полагати вожачки испит, али Министарство саобраћаја се задржало само на тој хипотетичкој замисли. Вожачка дозвола можда није неопходна, али правила у бициклистичком саобраћају свако од вас мора да познаје и поштује.

Прво, крећите се искључиво стазом намењеном само за вас. У случају да оне не постоје, возите што ближе десном делу улице. Када прелазите преко "зебре", без означене бициклистиче стазе, пожељно је сићи са возила те га ручно гурајте.

biciklista
бициклиста / Извор: Профимедиа

Руке увек држите на управљачу бицикла, јер у случају да то не радите и каменчић вас може одвести ка опасној несрећи. Избегавајте да пратите возила испред вас нити да превозите и гурате ствари. То може ометати и вас, али и остале учеснике у саобраћају.

Иако ћете се возити до комшилука, није за џабе када вам родитељу при изласку из куће стално понављају да понесете сву бициклистичку опрему са собом, јер несрећа не бира. И ноћу и дању носите  флуоресцентни прслук, а млађи од 16 година на глави морају носити и заштитну кацигу за време вожње.

Приликом скретања или преласка улице, обавезно је да испружите једну руку у смеру у ком планирате да идете. Не треба да напомињемо да током обиласка и проласка поред аутомобила увек морамо погледати да ли наилази друго возило како не би дошло до инцидента. Пре него што седнете на бицикл, важно је проверити исправност кочница и точкова.

Статистика саобраћајних несрећа може вам бити само алармантна лампица у глави која се пали сваки пут пре него што се упустите у вожњу бицикла. Можда јесте ватрени бицклиста, али како не бисте и ви постали део те статистике, сви савези бициклиста ће вас саветовати да без пратеће опреме и концентрисаности у саобраћају не смете сести на возило.