Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Десет највреднијих кинеских брендова - колико њих препознајете?

27.01.2015. 20:26
Пише:
А.Крунић
Kina soping cetvrt
Кина сопинг цетврт / Извор: Профимедиа/илустрација

Кинеска економија постала је прва у свету, престигавши САД. Али, који то моћни брендови стоје иза овог успеха?

Millward Brown, престижна агенција која послује у 58 земаља света, објавила је годишњу листу највреднијих кинеских брендова, у ком су, по први пут, технолошки дивови надвладали банке. 

Представљамо вам топ 10.

brendovi Kina
брендови Кина / Извор: Фото: millwardbrown.com

 

На десетом месту је Банк од China. Банк оф China је основана 1912., а настала је, кажу многи, када и модерна, савремена Кина. Служила је као централна банка док није основана Кинеска народна банка 1949. Смештена је у Пекингу.  Вредност овог бренда је 11,86 милијарди долара.

Следи PetroChina, један од три државна предузећа која се бави нафтом и гасом. Ова компанија основана је 1999. године. Вредност: 12,2 милијарди долара.

Агрикултурна банка Кине, која је на 8.mestu, једна је од највећих комерцијалних банака у Кини а шири се и на суседне земље, попут Русије. Вредност: 15,42 милијарди долара.

Са седмим местом се опет враћамо на енергетику. Синопек је друга државна компанија која се бави нафтом и гасом. У поседу ове компаније је највећи ланац бензинских пумпи у Кини.  Вредност: 15,49 милијарди долара.

Шесто место за још једну банку. China Цонструцтион Банк настала је 1954. године, као државна банка које је кредитирала владине пројекте. Њена вредност сада је 21,1 милијарди долара.

Баиду је пети кинески бренд по вредности.  Вреди преко 30 милијарди долара. Основан је 2000. и највећи је интернет претраживач на кинеском језику. По величини, други је на свету, одмах иза Гугла.

Следи још једна банка. То је ИЦБЦ (Индустриал анд commercial банк).Са вредношћу од 34,5 милијарди долара највреднија је кинеска банка. Но, рачунајући укупна средства којима располаже, она је највећа банка на свету. Већински власник је и даље кинеска држава.

Поље технологије је потпуно освојило врх листе.

China Мобиле (55,3 милијарди долара) је највећа кинеска телекомуникациона компанија, која је у августу 2014. године бројала 790 милиона корисника.

Друго место припада Алибаби, компанији која је угрозила Амазон и иБеј, и прети да постане број један у електронској трговини. 

У септембру је имала 307 милиона купаца, а прошле године је остварила дневни рекорд, када је за 24 сата продала робу у вредности од 9,3 милијарди долара. Вредност бренда: 59,68 милијарди долара.

И на првом месту је Тенцент (66,8 милијарди долара). Овај интернет портал има мноштво производа као што су WeChat, QQ гамес, QQ инстант messenger... И они не добијају већину својих прихода, као многи портали, од маркетинга, већ од продаје виртуелних производа.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.