Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ДИРЕКТНИ ЛЕТОВИ ЗА АМЕРИКУ: Ер Србија у мају добија први широко-трупни ербас А330

26.03.2016. 10:16
Пише:
Танјуг
Er Srbija, avion er srbija
Ер Србија, авион ер србија / Извор: Профимедиа

Ер Србија ће у мају добити први широко-трупни авион ербас А330 са 254 места, који ће се користити на директним летовима до САД, најавио је генерални директор Ер Србије Дане Кондић.

Флота српског авиопревозника ће се увећати у јуну и авионом бомбардиер ЦРЈ-900 који ће Ер Србија привремено добити од Адрије ервејз.

- Наш примарни фокус у 2016. је на покретању прекоокеанских летова за САД. То је значајан догађај који захтева пуно планирања и ресурса како бисмо били успешни и како бисмо Србији донели трговинске и туристичке предности - рекао је Кондић за Националну пословну ревију, чији су оснивачи Привредна комора Србије и Економски институт.

Он је нагласио да Ер Србија тренутно има у својој флоти добру комбинацију од 20 млазних и турбопроп авиона.

Како каже, почетак прекоокеанских летова за Њујорк је знацајан за авиокомпанију, људе и за државу Србију.

- Будући да ће то бити једина нон-стоп услуга из региона ка САД очекујемо велику потражњу за авио-превозом из земаља бивше Југославије. То је добро за пословање, јер може да ојача наше чвориште на аеродрому Никола Тесла и да генерише значајне приходе. То ће бити прва директна веза између Србије и САД од 1992. године и за око 200.000 житеља из дијаспоре у региону обезбедиће најбржу везу - навео је Кондић.

Прошле године Ер Србијом је летело 2,55 милиона путника, што представља повећање од 11 процената у односу на 2014. годину, када су превезена 2,3 милиона путника.

Er Srbija
Ер Србија / Извор: Профимедиа

То нам је велика мотивација када видимо да сваке године све више људи бира да лети са нама, казао је Кондић.

Ер Србија је 2014. годину завршила са профитом од 2,7 милиона евра, а Кондић каже да су финансијски резултати у 2015. тренутно предмет ревизије међународне ревизорске куце КПМГ и да ће бити објављени у наредних неколико недеља.

Лет за Москву

Кондић је подсетио да Ер Србија већ лети за Москву и има кодшер споразум са Аерофлотом тако да може да гради велико тржишно присуство у Русији.

- Што се тиче времена увођења лета, наш wet леасе (авион са посадом) споразум са авио-компанијом Адрија ервејз дозвољава нам да определимо један авион А319, што нам пружа могућност да повежемо овај фасцинантан руски град са нашим главним градом - каже Кондић.

- Почетком марта смо објавили резултате пословања за 2015. годину и они су добри и показују велики раст у односу на 2014. годину. На пример, наша просечна искоришћеност капацитета за превоз путника повећана је за четири процентна поена - на 71 процентни поен - рекао је Кондић.

КАКО ЈЕ СРБИЈА ОЧИТАЛА ЛЕКЦИЈУ ИЗ БИЗНИСА РЕГИОНУ: Зашто је лет за Њујорк из Београда национално благо?

Обим карго превоза у 2015. години увећан је за 39 процената у односу на 2014. годину, на 3.756 тона, а сигурни смо да ће се овај узлазни тренд наставити, истиче Кондић.

- Ове године ћемо добити свој први широкотрупни ербас А330 који нуди знатно већи капацитет простора за складиштење робе у поређењу са ускотрупним моделима А319с и А320с са једним пролазом, тако да има доста потенцијала за превоз већих количина робе - навео је челник Ер Србије.

Када је реч о планираном увођењу летова за Санкт Петербург, Кондић наводи да је тај град међународна метропола у правом смислу те речи.

- У њему постоји јака пословна основа за успостављање нон-стоп услуга. Осим популације од пет милиона становника и велике потражње за поинт-то-поинт линијом са Београдом, многи пословни и туристички путници биће у могућности да се повежу преко нашег чворишта са аеродрома Никола Тесла са градовима на Балкану и у јужној Европи - рекао је Кондић.