Добар шеф не изговара ове реченице
Неке фразе које користе менаџери могу да демотивишу, имају контра ефекат на успех компаније и на морал запослених. Зато је Бизнис Инсајдер направио листу од седам фраза које добар шеф мора да избегава и да их користи са опрезом.
''To смо већ пробали!''
Ако је једна идеја била погрешна у једном трену, не мора да значи да у садашњем тренутку неће бити успешна. Можда ће чак направити бум! Неуспех никад не сме бити изговор да не пробате поново!
'' То није твој посао!''
У реду, треба свако да има своја задужења. Али... Ако некоме ко жели да прошири своја задужења, помогне и на другом пројекту, срежете крила, размислите да ли је то добро за његову мотивацију, али и за цео колектив. Јер некад није добро да свако гледа слепо у своје обавезе и да не помаже или саветује друге, када зна или може више и боље.
''Ако ово не успе, некоме је посао на концу!''
Добро је да у сваком послу има неко одговоран, па чак и да одговара својом позицијом. Међутим, ово уноси страх, па ће се Ваш запослен ретко одлучити на неки ризик који је понекад кључан за успех. Дакле, одговорност треба поставити на неки позитиван, а не претећи начин.
''Не измишљај топлу воду!''
Иновације су одувек покретале свет. Па тако су и компаније дизале у звездано небо успеха. Да није било иновација, аутомобили би и даље ишли на четири дрвена точка, зар не? Иако нешто звучи као већ виђено, лоше је демотивисати неког ко жели да мења и унапређује већ смишљене ствари.
'' То неће успети!''
Дијалогом и правим питањима треба покушати да од идеје у коју баш и не верујете извучете макар нешто позитивно.
'' Само већ једном заврши то!''
Ово је још једна непожељна фраза, јер ће натерати радника да ради брзо, непромишљено и неквалитетно, а циљ ће му бити само завршетак. Боље је питати запосленог зашто то још није одрађено, шта га кочи и понудити помоћ.
''To сам већ знао!''
Ок, знали сте. Али ипак, захвалите се на идеји, не учините да се радник осети мањим, јер можда следећи пут неће рећи неку идеју, како опет не би добио исти одговор. Битно је да радник има слободу да каже своје идеје. Нека од њих је можда кључ за успех Вашег предузећа.