Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ових 10 ствари произвођачи ПИВА крију од нас

04.04.2015. 20:34
Пише:
Србија Данас
pivo
пиво / Извор: Профимедиа

Пиварска индустрија, иако грана у експанзији, има своје тајне. Представљамо вам неке од њих.

1. Људи сада пију мање пива него што су пили

Продаја годинама драстично пада. У последњих пет година, четири су завршене са падом. С друге стране, тржиште вина и жестоких пића расте.

2. Пивска култура почиње да личи на винску

Ово утиче и на цене. Такозвана "домаћа пива" су сада златна кока индустрије. Продаја им је прошле године скочила за 20 одсто на 14,3 милијарди долара. Но, мале количине и мале операције значе више цене. У односу на "потрошачка пива", она која стижу из микро-пивара су скупља за чак 73 одсто.

3.Нова пива - брже опијају

Пива углавном садрже од 3 до 14 одсто алкохола. Просечна граница се са 4-5 помера на 5,9 одсто. Дакле нова пива све су јача, па се у изласцима пију мање количине, па се самим тим и троши мање новца.

4. Падају и највећи!

Највећи произвођачи пива на свету Анхојсер.-Буш ИнБев и САБМилер бележе велики пад последњих година. Омиљени амерички бренд Бадвајзер је забележио пад од чак 28 одсто у периоду од 2008. до 2013. 

5. Куповина конкуренције

Све чешће велике компаније купују микро-пиваре, и то само зарад бренда. А затим се квалитет смањи, или жанровски, пиво се ''разводни''.

pivo
пиво / Извор: Профимедиа

 

6. Жестоко лактање

Велике пиваре се све чешће боре за добре позиције на рафовима у радњама, где постоје резервисана места за познате брендове. Медији су писали и о незаконитим сарадњама са баровима широм САД.

7. Да ли су мале пиваре мале?

Врло често иза микро-пиваре не стоји традиција и породично име, већ богати инвеститори.

8. Прљаво, прљаво

Пиво је све прљавије. Једно истраживање је показало да се милиметарски парчићи пластике налазе у флашама или конзервама чак 24 немачка бренда на тржишту САД, а у неким боцама пронађени су и органски остаци.

9. Велика потражња, понуда...?

Фармери не стижу да одговоре на све већу потражњу хмеља.

10. Пиво постаје наука

Едукација је све важнија за ову индустрију, али родитељи у САД и даље не желе да одвоје новац за "часове" из пиварских наука.

Прочитајте: