Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЈЕДАН ЈЕ ОД НАЈБОГАТИЈИХ ЉУДИ НА СВЕТУ: Како је настала његова империја?

03.08.2015. 08:23
Пише:
Србија Данас/А.К.
Karlos Slim
Карлос Слим / Извор: Профимедиа

Један од најбогатијих људи света, и најбогатији Мексиканац, Карлос Слим, поседује само у родној земљи више од 200 компанија, па његово царство често зову "Слимлендија".

Формула за успех

Према неким проценама, нето богатсво овог Мексиканца прелази 35 милијарди, а пословни утицај се преноси на све меридијане.

Од родитеља имиграната наследио је много тога, али не и богатство. Новац је стекао сам, а прва фирма коју је основао бавила се осигурањем.

Иако се сада сматра телекомуникационим магом, може се рећи да доминира целом мексичком индустријом. А његова формула је "једноставна" - он купује фирме у пропадању и од њих прави успешне компаније, које касније продаје. Тако је искористио 1982. године мексичку кризу да покупује десетине пропалих компанија.

"NY Тимес маневар"

Да уме да искористи кризни моменат компаније показао је на примеру познатог њујоршког часописа "New York Тимес". Наиме, он је овим новинама "позајмио" 250 милиона долара, током кризе у коју је овај светски познат медиј упао 2009. године. Каматна стопа позајмице била је 14 одсто, па је овим потезом Слим постао један од највећих индивидуалних акционара престижног новинског бренда.

Изненађење из Мексика

Те 2010. године десило се по први пут након неког времена, да најбогатији човек на свету није из САД. Изненадио је и самог Гејтса, који је ипак брзо повратио трон.

Доминација Слима

Утицајан у целом свету, али у Мексику нарочито. Да бисте најбоље схватили колико је Слим доминантан у својој домовини треба да схватите да се просечан Мексиканац буди у постељини која долази из Слимове радње, доручкује хлеб из Слимове пекаре, па се одвози на посао аутомобилом који је осигуран у Слимовој империји. Ако успут телефонира, погодите чију мрежу користи.

Но, Слим неће свој новац трошити на јахте, већ на даља улагања и филантропију. Нашироко је познат по својој теорији да радна недеља треба да траје три дана,  а недавно је објављено и да је заинтересован за српски Телеком, па ће можда нашим људима постати још занимљивији.

}