Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ДЕШИФРОВАН РАЗГОВОР ИЗ КОКПИТА: Један пилот био ван кабине када је авион пао

26.03.2015. 09:25
Пише:
Танјуг
Germanwings
Germanwings / Извор: Профимедиа

ПАРИЗ - Снимци разговора у кокпиту немачког авиона који се у уторак срушио у Алпима показују да је један од пилота напустио кокпит и да није могао да се врати пре пада авиона у коме је погинуло свих 150 путника и чланова посаде.

На основу снимака разговора се не може закључити зашто је пилот напустио кокпит нити зашто није могао поново да уђе у кокпит док се авион кретао ка француским Алпима. Истражитељи проучавају снимак разговора на једној од црних кутија, док се наставља потрага за другом црном кутијом.

"Пилот који се налази изван кокпита куца на врата, али нема одговора. Затим јаче лупа на врата и нема одговора. Затим се чује како покушава да развали врата", изјавио је неименовани истражитељ за "Њујорк тајмс".

Авион је припадао "Џерманвингсу", нискобуџетној компанији "Lufthanze" чији је портпарол изјавио да је та компанија упозната са причом "Њујорк тајмса".

"Ми од власти нисмо добили потврду овог извештаја и тражимо додатне информације. Нећемо учествовати у спекулисању о узроцима несреће", рекао је портпарол "Lufthanze".

Француски биро који води истраге о авионским несрећама БЕА раније је саопштио да је прерано да се доносе закључци о узроцима пада авиона.

nesreća u Francuskoj
несрећа у Француској / Извор: Реутерс

"Тек смо успели да издвојимо употребљиве аудио податке. Још нисмо проучили и установили тачно време када су направљени звуци и речи који се чују на овом фајлу", казао је директор БЕА Реми Жути.

"Њујорк тајмс" се позива на високог војног званичника из истраге који каже да се на аудио снимку из кокпита чује "опуштени" разговор међу пилотима на почетку лета. Затим се чује како један од пилота напушта кокпит.

"Још не знамо зашто је један од њих изашао из кокпита. Али сигурно је да је на крају лета пилот у кокпиту сам и да не отвара врата", рекао је овај званичник.

Портпарол "Lufthanze" је казао да се после отмице авиона у САД 11. септембра 2001. године врата кокпита не могу отварати споља.

У несрећи је погинуло 72 Немаца и 51 Шпанац, а међу жртвама су и три Американца, један Мароканац и држављани Велике Британије, Аргентине, Аустралије, Белгије, Колумбије, Данске, Израела, Јапана, Мексика, Ирана и Холандије, саопштил су званичници.

Paljenje sveća za nastradale u avionskoj nesreći
Паљење свећа за настрадале у авионској несрећи / Извор: Реутерс

Међутим идентификација би могла потрајати неколико недеља. Тимови полиције и лекара судске медицине истражују место несреће, око 100 километара северно од Нице, на земљи и из хеликоптера, наводи Ројтерс.

"Када дођемо на место несреце очекујемо да пронађемо део трупа авиона. Али овде не видимо ништа", рекао је пилот Ксавијер Рој који је координатор операције из ваздуха.

Компанија "Џерманвингс" је саопштила да је јуче отказала један лет и да користи 11 авиона других компанија за око 40 летова зато што су неки чланови посаде одбили да лете.