Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Како људи у селима без интернета постају милионери

26.04.2015. 11:41
Пише:
Србија Данас
Džek Ma, najbogatiji čovek Kine
Џек Ма, најбогатији човек Кине / Извор: Профимедиа

Џек Ма, оснивач и директор интернет гиганта Алибаба, један од најбогатијих људи света, потекао је из сиромашног кинеског села. А сада, као власник фирме која се процењује на више од 200 милијарди долара, помаже сличним себи, људима из кинеских села у којима нема ни интернета.

Пре него је основао једну од највећих интернет компанија данашњице, и једну од најпосећенијих трговинских платформи на интернету, растао је у сиромаштву, и одбијали су га на десетинама послова на које је аплицирао.

Сада, када је успео, жели да помогне и другима из његовог завичаја да понове његов успех. И за то има јединствену стратегију.

Јим Ким, председник Светске банке, каже да Ма налази сиромашна кинеска села, без интернет конекције, и тамо изграђује инфаструктуру потребну да људи крену у развијање бизниса.

Он објашњава у једном интервјуу:

- Последње што ми је Џек (Ма) рекао било је: Проналазимо села без интернета, идемо тамо, док год има пута и сигнала за телефон, нађемо пар људи који се разумеју у компјутере, дајемо им компјутере, и онда они почињу да добијају директиве за цело село.

Ilustracija Kina u tabletu!
Илустрација Кина у таблету! / Извор: Профимедиа/илустрација

Селима ово помаже на више начина. Пре свега људи могу да наручују и купују ствари преко интернета, по приступачнијим ценама, а ти млади људи могу да воде свој бизнис, узимајући поруџбине од осталих.

Ово им отвара пут ка једном огромном тржишту, ком до сада нису имали приступ.

- Сада ти камиони који довозе нпр. веш машине у село, могу да одвозе у свет производе из ових села, схватате? Он из корена мења начин на који се ова села развијају, објашњава председник Светске банке Маову стратегију.

Најбољи пример успеха ове статегије је Хуанг Jianqiao, који је производњу торбица, подигао на ниво да годишње инкасира 4,8 милиона долара, продајући их у селима и градовима широм Кине.

Блажен био интернет!

Прочитајте и: